اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در خراسان‌رضوی:

بیش از 30 هزار بازدید در خراسان‌رضوی انجام شده است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت در خراسان‌رضوی از 30 هزار بازدید اماکن مختلف بهداشتی در استان خبر داد.

بیش از 30 هزار بازدید در خراسان‌رضوی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری در جمع خبرنگاران ظهر امروز اظهار داشت: با توجه به آغاز سال 91 و ورود زائران و گردشگران به خراسان‌رضوی و به ویژه مشهد مقدس 30 هزار 652 مورد بازدید از اماکن عمومی بین‌راهی و مراکز تهیه توزیع و عرضه مواد غذایی توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است.

وی افزود: بازید از اماکن عمومی در استان 5 هزار و 177 مورد که 3 هزار و 63 مورد مربوط به مشهد مقدس بوده است و بازدید از اماکن بین راهی 893 مورد در استان و 348 مورد در مشهد مقدس انجام شده است. از 24 هزار و 584 مورد در خراسان رضوی و 12 هزار و 906 مورد در مشهد  از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی بازدید به عمل آمده است.

این مقام مسئول ادامه داد: 171 اکیپ در خراسان و 63 مورد در مشهد همه روزه به بازرسی از اماکن می‌پردازند و همچنین 87 اکیپ در خراسان رضوی و 27 مورد در مشهد هر روز نظارت را انجام می دهند.

شبستری با اشاره به اینکه در صورت تخلف اخطارات لازم به مراکز ارائه شده، تاکید کرد: یک هزار و 850 مورد پرونده در استان و یک هزار 328 مورد در مشهد به دادگاه معرفی شده است. در سرکشی‌های به عمل آمده در استان خراسان 163 مورد و در مشهد 159 محل غیربهداشتی شناسایی و تعطیل شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: مواد غذایی مسموم و فاسد کشف شده در استان 31 هزار و 996 کیلوگرم و در مشهد 12 هزار و 481 کیلوگرم بوده است و برخورد با دست فروشان مواد غذایی در خراسان 325 و در مشهد 45 نفر بوده است.

وی در پایان از مردم و مسافرین خواست برای خرید و استفاده از مواد غذایی به اماکن معتبر و مجاز مراجعه کنند تا دچار مسمومیت‌ غذایی نشوند.

انتهای پیام/خ۲۰/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول