اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تدابیر دولت عراق برای برگزاری اجلاس سران اتحادیه عرب در بغداد

خبرگزاری فارس: دولت عراق به منظور افزایش تدابیر امنیتی پیش از برگزاری نشست سران اتحادیه عرب ادارات دولتی در بغداد را به مدت پنج روز تعطیل اعلام کرد.

تدابیر دولت عراق برای برگزاری اجلاس سران اتحادیه عرب در بغداد

 به گزارش فارس به نقل از شبکه العالم، پایتخت عراق این روزها شاهد فعالیت‌های گسترده‌ای جهت فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست سران اتحادیه عرب است.

برگزاری این نشست از نظر نخبگان سیاسی عراق بسیار حائز اهمیت است و به مثابه به رسمیت شناخته شدن معادله جدید حاکمیت در عراق از سوی اتحادیه عرب به شمار می رود؛ معادله ای که اکثر کشورهای عربی به سختی و تردید می توانند آن را هضم کنند.

نشست سران اتحادیه عرب، فرصتی برای عراق خواهد بود تا این کشور بار دیگر نقش فعال منطقه ای و بین المللی خود را بازیابد.

"جمعه العطوانی" عضو ائتلاف اتحاد ملی عراق به شبکه العالم گفت: برخی از کشورهای عربی هنوز فرایند سیاسی جدید عراق را باور ندارند، و با دولت عراق رابطه برقرار نکرده اند و به بغداد سفیر نفرستاده اند.

العطوانی افزود: اکنون قرار است رهبران کشورهای عرب به بغداد بیایند و این به معنی اذعان و اعتراف آن ها به فرایند سیاسی نوین عراق خواهد بود.

بر پایه این گزارش ، بغداد در سایه حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابان ها و میدان های این شهر و بسته شدن مناطق نزدیک به محل اجلاس سران اتحادیه عرب، شاهد آرامشی مشهود است.

حدود 100 هزار تن از عناصر امنیتی، عهده دار حفظ امنیت پایتخت شده اند تا از بروز هرگونه ناامنی جلوگیری کنند؛ و علاوه بر آن انتظار می رود در زمان برگزاری اجلاس، مقررات منع رفت و آمد در بغداد برقرار شود.

به گفته منابع دولتی، نشست‌های مقدماتی اجلاس سران اتحادیه عرب امروز آغاز خواهد شد، و پس از آن وزیران اقتصاد و دارایی و آنگاه وزرای خارجه کشورهای عرب نشست خواهند داشت؛ نشست سران اتحادیه عرب نیز در پایان هفته جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول