اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون حزب جمهوریخواه خلق ترکیه:

ترکیه و غرب مسئول وقایع جاری در سوریه هستند

خبرگزاری فارس: معاون حزب جمهوریخواه خلق ترکیه گفت وقایع جاری در سوریه ناشی از موضع گیری های کشورهای روسیه و چین نبوده، بلکه ترکیه و غرب مسئول اصلی این وقایع هستند.

ترکیه و غرب مسئول وقایع جاری در سوریه هستند

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، "فاروق لوغ اوغلو" معاون حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در ارزیابی وقایع سوریه و حوادث جاری در این کشور اظهار داشت که مسئول این اوضاع روسیه و چین و موضع گیری این دو کشور در قبال سوریه نبوده بلکه ترکیه و کشورهای غربی که می گویند "بشار اسد باید برود" مسئول اصلی بروز این حوادث هستند.

لوغ اوغلو با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور سوریه و اظهارات بشار اسد مبنی بر اینکه وی تغییری نکرده بلکه اردوغان تغییر کرده، تصریح کرد که در این خصوص حق با بشار اسد است، کما اینکه از منظر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه دولت بشار اسد قبل از وقایع سوریه نیز همین گونه بوده، ولی این حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان بوده که با دولت بشار اسد روابط بسیار نزدیک و صمیمانه ای برقرار کرده بود.

لوغ اوغلو همچنین در ارزیابی روند تحولات کشورهای شمال افریفا و خاورمیانه ضمن ابراز نگرانی از تغییر جهت این روند در ماه های گذشته مدعی شد که به عقیده وی در این کشورها به جای گذر به دمکراسی، رژیم هایی سرکوبگرتر متکی به اصول اسلامی به قدرت برسند. وی افزود در مورد سوریه نیز نگرانی مشابهی دارد، کما اینکه در غرب هیچ کس پاسخی برای این سوال ندارد که اگر بشار اسد برود، بعد از وی چه کسی باید در سوریه در مسند قدرت قرار گیرد.

لوغ اوغلو با هشدار در این خصوص که سیاست سرنگونی بشار اسد مردم سوریه را با جنگ داخلی خونینی درگیر خواهد ساخت، در ادامه افزود که وتوی روسیه و چین مانع از بروز اشتباهاتی بزرگتر در سوریه شد و به همین دلیل وقایع جاری در سوریه ناشی از موضع گیری های کشورهای روسیه و چین نبوده، بلکه ترکیه و غرب مسئول اصلی این وقایع هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول