اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده مجلس ترکیه:

غرب در تلاش برای تاسیس دولت خودمختار کرد در سوریه است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه نمایندگان مجلس حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه در واکنش به مداخله قدرت‌های غربی در سوریه اظهار داشت که غرب در تلاش برای تاسیس دولت خودمختار کرد در خاک سوریه است.

غرب در تلاش برای تاسیس دولت خودمختار کرد در سوریه است

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، "اوکتای وورال" رئیس گروه نمایندگان مجلس حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه در واکنش به مداخله قدرت های غربی و در راس آنها آمریکا در امور داخلی سوریه و سفر اردوغان نخست وزیر ترکیه به کره جنوبی به بهانه شرکت در کنفرانس بین المللی امنیت هسته ای اظهار داشت که هدف اصلی سفر اردوغان به سئول در واقع ملاقات با اوباما رئیس جمهور آمریکا و مذاکره درباره مداخله در سوریه است.

وورال تصریح کرد که متاسفانه سیاستی که امروز دولت آنکارا در قبال سوریه دنبال می کند باعث تحریک طرف های درگیر در این کشور و کشتار متقابل یکدیگر شده است. وی افزود از دیدگاه حزب متبوع وی، تشویق مردم کشورهای همسایه به قتل عام یکدیگر از سوی دولت آنکارا به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وورال در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد که آنچه که امروز در سوریه رخ می دهد مشابه سناریویی است که در عراق اجرا شد. وی افزود قدرت های غربی در سوریه نیز در تلاش برای تاسیس یک دولت خودمختار کرد دیگر در خاک این کشور هستند و ترکیه نیز اینک مهماندار سران این دولت خودمختار شده است. وی دولت آنکارا را به همکاری با غرب در روند تجزیه سوریه متهم کرد و گفت روند تجزیه سوریه بخشی از پروژه آمریکایی خاورمیانه بزرگ است که اردوغان مدعی شده بود یکی از مجریان اصلی این پروژه است.

وی در خاتمه به اردوغان هشدار داد که برای تحقق این پروژه نباید سربازان و ملت ترکیه را فدای امیال غربی ها کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول