اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته نخست تعطیلات نوروزی

20 هزار نفر از آثار تاریخی نوش آباد بازدید کردند

خبرگزاری فارس: مدیر ستاد گردشگری نوش آباد گفت: در هفته نخست تعطیلات نوروزی بیش از 20 هزار گردشگر داخلی و خارجی، از آثار تاریخی این شهر دیدن کردند.

20 هزار نفر از آثار تاریخی نوش آباد بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهدی کدخدایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 60 نفر از اعضای انجمن‌های مردم نهاد نوش آباد، در اماکن دیدنی مستقر شده و وظیفه معرفی تاریخ و تمدن این شهر و راهنمایی گردشگران را بر عهده دارند.

وی افزود: راهنمایان گردشگری، با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آران و بیدگل، دوره‌های تخصصی آموزشی را گذرانده و دارای مدرک بین‌المللی در حوزه گردشگری هستند.  

به گفته وی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی با حضور هنرمندان در محوطه شهر زیرزمینی نوش آباد، کالسکه‌ سواری و اسب سواری در قلعه خشتی و تولید نرم‌افزار بلوتوث گردشگری از برنامه‌های ستاد گردشگری این شهر می‌باشد.

مدیر ستاد گردشگری نوش آباد گفت: به منظور آسایش و سفر ارزان گردشگران، زمینه اسکان روزانه 200 نفر در نوروز سال جاری در مراکز اقامتی این شهر فراهم شده است.

کدخدایی متذکر شد: با توجه به استقبال گسترده گردشگران از مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد، به عنوان بزرگترین معماری دست‌کن جهان، ورودی دوم این مجموعه نیز گشایش یافت.

شهر تاریخی نوش آباد که یکی از مراکز استقرار بازماندگان سیلک کاشان است در پنج کیلومتری شمال کاشان قرار گرفته است.

قلعه خشتی و مسجد جامع از دوره سلجوقیان، مسجد امام علی(ع) از دوره مغول و شهر زیرزمینی از دوره ساسانیان از جمله آثاری است که مورد توجه گردشگران برای سفر به نوش آباد قرار دارد. 

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول