اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

تمام راه‌های کشور به جزء محور شمشک به دیزین باز است

خبرگزاری فارس: براساس اعلام سازمان راهداری کشور به غیر از محور فرعی شمشک به دیزین واقع در استان‌های تهران و البرز که به علت نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است، تمامی راه‌های اصلی کشور باز و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

تمام راه‌های کشور به جزء محور شمشک به دیزین باز است

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در اطلاعیه‌ای اشاره کرد با توجه به تصاویر دوربین‌های نظارتی مرکز و براساس آخرین گزارشات دریافتی از سامانه‌های هوشمند ترافیک شماری بر خط در حال حاضر ترافیک در اکثر محورهای ارتباطی به صورت عادی و روان است.

همچنین با توجه به ادامه دور دوم سفرهای نوروزی کماکان ترافیک محورهای کرج ـ چالس، هراز- فیروزکوه و آزادراه تهران ـ قم نیمه سنگین و در حال حرکت است.

در این اطلاعیه آمده است به غیر از محور فرعی شمشک به دیزین واقع در استان‌های تهران و البرز که به علت نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است، تمامی راه‌های اصلی کشور باز و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

همچنین براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند ترافیک شمار در محور مواصلاتی کشور، مجموع کل تردد ثبت شده ۹ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۵۸۰ وسیله بوده است که نسبت به مشابه روز گذشته 2 درصد افزایش داشته است که سهم وسایل نقلیه سنگین 9 درصد است.

بر همین اساس استان‌ها و محورهای دارای بیشترین تردد وسایل نقلیه طی 24 ساعت گذشته و مجموع کل تردد از ابتدای سفرهای نوروزی (از 25 اسفندماه 90 لغایت 5 فروردین ماه 91 عبارتدن از  آزادراه کرج ـ تهران و بالعکس، آزادراه کرج ـ قزوین و بالعکس،‌ آزادراه تهران ـ قم و بالعکس، بزرگراه مرودشت ـ شیراز و بالعکس، بزرگراه قائمشهر ـ ساری و بالعکس.

همچنین استان مازندران با ۶ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۷۹۶ تردد، استان البرز با ۴ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۰۲ تردد، استان خراسان رضوی با ۳ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۲۸۵ تردد، استان فارس با ۳ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۵۰ تردد و در نهایت استان قزوین با یک میلیون ۷۹۹ هزار و ۷۶۲ تردد بیشترین سهم در تردد وسایل نقلیه را دارا بوده اند.

هموطنان می‌توانند برای آگاهی بیشتر با مراجعه به وب‌سایت این مرکز به آدرس www.iran141.ir و همچنین تماس با شماره تلفن‌های 141 و 88925252 از آخرین وضعیت راه‌های کشور مطلع شوند. ضمناً شماره پیامک 1000141 جهت معرفی مسیر مناسب بین شهرهای مبدأ و مقصد (با وارد کردن کد تلفن مبدأ، فاصله و کد تلفن مقصد) آماده پاسخگویی است.

علاوه بر این هموطنان می‌توانند ضمن مراجعه به وب‌سایت این مرکز نرم‌افزار اطلاعات ترافیک راه‌های کشور (اترک) را به صورت رایگان بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و در هر لحظه شبانه‌روز در هر نقطه ایران با استفاده از برنامه مذکور از طریق ارسال پیامک، اطلاعات لحظه‌ای مربوط به ترافیک محور موردنظر خود را اخذ کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول