اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با تشکیل شورای نظامی دمشق از سوی ارتش آزاد سوریه:

مخالفان سوری در صدد تشدید حملات تروریستی در دمشق هستند

خبرگزاری فارس: ارتش آزاد سوریه تشکیل «شورای نظامی دمشق» با هدف قصد راه‌اندازی حملاتی در داخل و اطراف دمشق را اعلام کرد

مخالفان سوری در صدد تشدید حملات تروریستی در دمشق هستند

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «راشاتودی» ارتش آزاد سوریه تشکیل «شورای نظامی دمشق» را به قصد راه‌اندازی حملاتی در داخل و اطراف دمشق اعلام کرد.

به گزارش این شبکه خبری، اخیراً فیلمی از یک فراری نظامی در اینترنت پخش شده است که در آن گفته می‌شود: «من، سرهنگ «خالد محمد الحمود»، تشکیل شورای نظامی دمشق را اعلام می‌کنم».

راشاتودی افزود: وی همچنین از «افسران شریفی» که در ارتش «بشار اسد» باقی مانده‌اند خواسته است به شورای نظامی تازه تأسیس آنها بپیوندند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد «احمد الخطیب» که خود را «یک سخنگوی شورشی منطقه دمشق» می‌داند اظهار کرده است «این شورا، نماینده یک فرماندهی متحد برای متواریان از ارتش است تا بتواند به کسانی که از ارتش آزاد سوریه حمایت می‌کنند قوت قلب بدهد».

دمشق در طول ناآرامی‌های یک ساله کشور سوریه تقریباً آرام بود تا اینکه شنبه گذشته دو حمله تروریستی پایتخت سوریه را لرزاند و ۲۷ کشته و ۱۴۰ زخمی بر جای گذاشت. خشونت در دمشق روز دوشنبه نیز ادامه یافت و درگیری بین گروههای مخالف سوریه و نیروهای امنیتی منجر به مرگ حداقل یک نفر شد.

پیش از این در اول مارس «شورای ملی روسیه» گروه اصلی مخالف بشار اسد تشکیل یک شورای نظامی برای سازمان‌دهی و یکپارچه کردن مقاومت نظامی در برابر رژیم بشار اسد را اعلام کرد. این شورا در آن زمان اعلام کرد «شورای ملی روسیه» مانند وزارت دفاع خواهد بود.

روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور خواستار برقرای آتش‌بس بین گروههای مسلح سوری و دولت این کشور شد.

مخالفان سوریه تا کنون از قبول این قطعنامه سرباز زدند.

انتهای پیام/د.ص

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول