اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آمل:

نوروز باید زمینه‌ساز تحول و نوآوری در وجود انسان‌ها باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آمل گفت: نوروز باید زمینه‌ساز تحول و نوآوری در وجود انسان‌ها باشد.

نوروز باید زمینه‌ساز تحول و نوآوری در وجود انسان‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی در خطبه‌های نخستین نمازجمعه سال 1391 مصلای بزرگ قدس این شهرستان در بین نمازگزاران با دعوت به تقوای الهی بیان داشت: تقوا، پارسایی و زهد لباس نیک و ارزنده‌ای است که همیشه نو تازه بوده و کهنگی در آن راه ندارد.

وی افزود: هر چه که انسان می‌خواهد برای خود در دنیا برای آخرت اندوخته داشته باشد با کسب تقوا و پاکدامنی مسیر می‌شود.

رحمانی آملی با تبریک حلول سال نو و آرزوی خوشی و قبولی طاعات و عبادات همه مردم در این ایام تصریح کرد: بنا به فرمایشات رسول اکر(ص) اگر می‌وتناید هر روزتان را نوروز کنید یعنی به هم هدیه بدهید، پیوند داشته باشید، نوازش بیچارگان و یاداوری مستمندان در دستور کارتان باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته شهرستان آمل اظهار داشت: روزی برای ما نوروز است که به صفای معنوی برسیم و دلی را شاد و خوشحال کنیم زیرا ایمان، تقوا، برادری، اخوت و نیکی سراسر پر از تازگی و نو بودن است ولی در مقابل آنها کفر و نفاق، شرک، تفرقه، جدایی، دروغ و کج خلقی کهنه بوده و تن در دادن به ان کهنگی را به دنبال دارد.

وی با اعلام اینکه نوروز برای تغییر و تحول روح است، اظهار داشت: همانند اینکه سالی به سال دیگر تحویل می‌شود و در زمین و آسمان دگرگونی ایجاد شده و سردی زمستان به جوانه و سرسبزی و شکوفایی می‌رود باید ما نیز در خود تحول و نوآوری داشته باشیم.

رحمانی آملی با تاکید اینکه در سال جدید رفتاری نیک و پسندیده را در پیش گیریم و از افراط و تفریط بپرهیزیم، گفت: باید ادب و آداب ما در این سال اسلامی‌تر شود و مال، عمر، روحیات و کردار ما مفید و سازنده باشد.

امام جمعه آمل با اشاره به قهرمانی تیم والیبال کاله مازندران در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور و تبریک این افتخار بزرگ به مردم مازندران و ورزش‌دوستان آملی یادآور شد: کاله مازندران بسیار زیبا در عرصه حرفه‌ای والیبال‌مان درخشید و نام آمل عزیز را بیش از گذشته جاودانه و ماندگار کرد.

وی با اعلام اینکه جوانان این شهرستان در عرصه‌های دیگر ورزشی، علمی، فرهنگی، مذهبی و هنری زبانزد خاص و عام هستند، خاطرنشان کرد: این افتخار بزرگ می‌تواند عیدی ورزشی خوبی به مردم مازندران و شهرستان آمل باشد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول