اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان شمالی:

بلوتوث گردشگری در خراسان شمالی فعال شد

خبرگزاری فارس: سرپرست روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از فعال شدن بلوتوث نرم‌افزار جامع گردشگری در این استان خبر داد.

بلوتوث گردشگری در خراسان شمالی فعال شد

محسن عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: از طریق این سامانه که در مبادی ورودی این استان نصب شده، اطلاعات مربوط به بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری،  اماکن اقامتی، هتل‌ها و رستوران‌های خراسان شمالی در اختیار گردشگران و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

وی هدف از راه‌اندازی این طرح را تأمین آسایش و رفاه حال گردشگران داخلی و خارجی و دسترسی آسان آنها به موقعیت جغرافیایی ابنیه تاریخی خراسان شمالی عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی  همچنین، از برپایی بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات صنایع دستی، سوغات و فرهنگی استان در بوستان ملی باباامان خبر داد.

عباسی گفت: در این نمایشگاه که تا پایان 15 فروردین ماه برپاست انواع رودوزی‌های سنتی، سفال، گلیم‌بافی، چادر شب‌ بافی، قالی و قالیچه، سکه‌دوزی و معرق چوب در معرض دید و فروش مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

وی یادآور شد: ایجاد بازار فروش برای تولیدات صنایع دستی و معرفی صنایع دستی به گردشگران و میهمانان نوروزی از اهداف برپایی بازارچه‌ها صنایع دستی بوستان ملی  بابا امان بجنورد است.

سرپرست روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: این نمایشگاه در مساحتی به وسعت پنج هزار متر مربع برپا شده است.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

بوستان ملی بابا امان در 10 کیلومتری شرق بجنورد و در مسیر مشهد مقدس قرار دارد.

بر اساس آمار رسمی و بر اساس آمار طی ایام نوروز پارسال 3 میلیون و 516 هزار نفر وارد خراسان شمالی شدند.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول