اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسافرت یک میلیون نفر با 8200 هواپیما در ایران

تنها از 50 درصد ظرفیت فرودگاه‌های کشور استفاده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: سال 91 سال استانداردسازی سطوح پروازی و باندها خواهد بود و ایمنی پروازها در سرلوحه اقدامات شرکت فرودگاه‌های کشور قرار خواهد گرفت.

تنها از 50 درصد ظرفیت فرودگاه‌های کشور استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود رسولی‌نژاد صبح امروز  در جمع مدیران و معاونان فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی  اظهار کرد: با اعلام اینکه استانداردسازی از اولویت کارهای در سال 91 شرکت فرودگاه‌هاست، از مدیران فرودگاه‌ها خواست استانداردسازی و دریافت گواهینامه فرودگاهی را در دستور کار قرار دهند و آن را جدی بگیرند.

وی همچنین با بیان اینکه از بیست و پنجم اسفند سال گذشته  تا به امروز یک میلیون نفر با هشت هزار و 200 پرواز مسافرت کردند، افزود: پروازهای نوروزی طبق برنامه پیش می‌رود و امیدواریم تا پایان تعطیلات عید امسال نیز پروازهای بدئون هیچ مشکلی انجام شود.

رسولی‌نژاد افزود: پارسال بیش از یک هزار و 600 میلیارد ریال برای طرح‌های توسعه فرودگاه‌های کشورهزینه شد که از این میزان اعتبار بیش از 450 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و ماشین آلات ایمنی زمینی و منطقه پروازی و بقیه برای طرح‌های عمرانی هزینه شده است.

وی  گفت: دولت برای توسعه فرودگاه‌های کشور بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته که مقداری از آن در سال 90 و مقداری نیز در سال جاری هزینه می‌شود.

مدیرعامل فرودگاه‌های کشورهمچنین تصریح کرد: فرودگاه‌های کشور قابلیت‌های گسترده‌ای دارند، اما تنها 30 تا 50 درصد ظرفیت آنها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری ، از آمادگی مجموعه شرکت فرودگاه‌های کشور برای تحقق کامل این امر خبر داد.

علی رستمی مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل فرودگاه‌های استان در ایام نوروز پرداخت و گفت: تاکنون و در روزهای سپری شده از ایام نوروز تمام جابجایی ها از فرودگاه بین‌المللی تبریز بدون هیچ مشکلی انجام شده است.

وی سپس به ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های در دست اجرای فرودگاه بین‌المللی تبریز یعنی ترمینال بین‌المللی 14 هزار متر مربعی و پارکینگ طبقاتی این فرودگاه پرداخت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز در ایام تعطیلات نوروز به مسیرهای "تبریز- استانبول و بالعکس، تبریز - قاضی انتپ و بالعکس، تبریز – آدنا و بالعکس، تبریز - تفلیس و بالعکس، تبریز- بغداد و بالعکس، تبریز- سابیها و بالعکس" توسط شرکت های هواپیمایی آتا ایر – ایران ایر- ترکیش ایر- اسکای- تیل ویند- اطلس جت- کیش ایر به تعداد 104 پرواز (ورودی و خروجی) انجام می‌پذیرد.

وی افزود: هم اکنون از فرودگاه بین‌المللی تبریز علاوه بر پروازهای داخلی، پروازهای خارجی ( کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، عربستان، باکو و گرجستان) انجام می‌‌شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول