اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

هدررفت آب در آذربایجان‌شرقی 19 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: هدررفت آب در آذربایجان‌شرقی 19 درصد است.

هدررفت آب در آذربایجان‌شرقی 19 درصد است

 رضا پوررجب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز به مناسبت سوم فروردین روز جهانی آب با اشاره به عملکرد این شرکت اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در 57 شهر استان آذربایجان‌شرقی آب شرب بهداشتی در قالب یک میلیون و 200 هزار فقره و بیش از 453 هزار فقره انشعاب فاضلاب از سامانه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی بهره‌مند بوده و برای بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر خدمات آب و فاضلاب ارائه می‌دهد.

276حلقه چاه، پنج سد، 26 دهنه چشمه و قنات آب شرب آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کند

وی افزود: برای تامین و توزیع آب بهداشتی و سالم مابین مشترکان این شرکت 276 حلقه چاه، پنج سد، 26 دهنه چشمه و قنات را در مدار بهره‌برداری قرار داده است که آب‌های تولیدی در استان پس از ذخیره‌سازی در مخازن احداث شده در شبکه توزیعی به طول بیش از 10 هزار کیلومتر در سطح استان با نظارت شبانه‌روزی و انجام آزمایشات متعدد کلرسنجی و میکروبی و عاری از هرگونه آلودگی مابین مشترکان آب توزیع می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان در ادامه گفت: در چند دهه اخیر ازدیاد جمعیت، رشد و گسترش شهرها و صنایع از یک طرف و از طرف دیگر فرسودگی و قدمت شبکه‌های توزیع آب سبب شده است در زمینه اصلاح و بازسازی و توسعه شبکه‌ها اقدامات اساسی صورت گیرد و از طرفی نظر به اهمیت کنترل آب شرب از لحاظ بهداشتی این شرکت با افزایش آزمایشگاه‌های آب در استان و نمونه‌برداری و آزمایش‌های متعدد بر آب شرب توزیعی نظارت مستمر دارد.

وی افزود: علاوه بر انجام مطالعات و اجرای طرح‌های تامین آب، بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداری از تاسیسات، تعویض رایگان کنتورهای معیوب، کاهش پرت آب و انجام اقدامات موثر همچون تهیه نقشه‌های تراکم و حوادث، تهیه مدل هیدرولیکی، شناسنامه‌دار کردن شیرهای فلکه شبکه توزیع و توسعه تله متریک، نصب مانومترها و غیره از اقدامات مهمی است که به منظور ارائه خدمات بهینه به شهروندان انجام شده است.

پوررجب تصریح کرد: 99.9 درصد جمعیت استان تحت پوشش آب شرب بهداشتی شهری و 54.1 درصد جمعیت نیز از خدمات فاضلاب شهری بهره‌مند هستند.

پرت و هدررفت آب در آذربایجان‌شرقی 19 درصد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: بازسازی و اصلاح شبکه‌های آبرسانی در تمام شهرهای استان در راستای ارائه خدمات بهینه به همشهریان عزیز و کاهش هدررفت آب با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با قوت در حال اجرا بوده چنانچه در استان آذربایجان‌شرقی مطالعات آن از سال 79 آغاز شده و با اصلاح شبکه‌های آب و سایر اقدامات انجام شده پرت و هدررفت آب در استان به 19 درصد رسیده است و این رقم نسبت به سایر استان‌ها رقم قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان پروژه‌های اصلاح و توسعه سامانه‌های آب تبریز و جمع‌بندی عملیات انجام یافته را در سه بخش اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب، اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب و توسعه چاه‌های آب شرب و ایستگاه‌های پمپاژ و احداث ساختمان‌های اداری، پمپاژ، مخازن و دیوارکشی تشریح کرد.

شبکه توزیع آب تبریز به میزان بیش از 238 هزار متر است

پوررجب ابتدا در خصوص بخش اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب تبریز گفت: شبکه توزیع آب تبریز به میزان بیش از 238 هزار متر در اقطار 63 تا 500 میلیمتری از نوع پلی‌اتیلن و داکتیل مورد اصلاح و توسعه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: لوله‌های انشعابات تعویض و استاندارد شده به طول 100 هزار و 750 متر، تعویض و یا نصب شیر فلکه 3 هزار و 130 مورد، نصب شیر فلکه‌های آتش‌نشانی 101 مورد و احداث 145 مورد حوضچه شیرآلات از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در خصوص بخش اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب ایستگاه‌های پمپاژ کوچک و توسعه چاه‌های آب شرب در تبریز نیز گفت: خطوط انتقال آب حدود 36 هزار و 700 متر در اقطار 150 تا 900 میلیمتر از نوع داکتیل و چدن اصلاح شده و تعداد 153 مورد شیر فلکه نصب و یا تعویض شده است.

وی اضافه کرد: در این بخش تعداد 82 مورد حوضچه شیر فلکه و شیر هوا احداث شده و تعداد سه ایستگاه پمپاژ نیز بهره‌برداری شده و یا در حال اجرا است.

عملیات حفر تعداد 23 حلقه چاه عمیق جدید برای تامین آب تبریز

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی افزود: در خصوص حفر و تجهیز چاه‌های عمیق برای تامین آب مزبور چهار مورد تحویل قطعی، هفت مورد تحویل موقت، دو مورد در مرحله تحویل موقت و بقیه در حال اجرا هستند.

پوررجب احداث مخازن، ایستگاه‌های پمپاژ، ساختمان‌های اداری و دیوارکشی را با تنظیم و مبادله 31 پیمان با پیمانکاران ذیصلاح عنوان کرد و گفت: تعداد سه باب مخزن 10 هزار مترمکعبی جنوب شرق، 7 هزار و 500 مترمکعبی چشمه دوم اندیشه و 10 هزار مترمکعبی (5جنوب شرق) SE5 احداث شده و به بهره‌برداری رسیده و تعداد چهار باب مخازن جنوب غرب، شمال، چشمه دوم اندیشه، وقزلجه میدان جمعا با ظرفیت 28 هزار و 500 مترمکعب در حال احداث است.

مشکلی از لحاظ کمبود و قطعی آب در سطح شهرهای استان وجود ندارد/ آب کلان شهر تبریز به صورت فرا منطقه‌ای تامین و توزیع می‌شود

پوررجب با درخواست از شهروندان برای دقت در استفاده صحیح از آب شرب مصرفی افزود: خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده در حال حاضر مشکلی از لحاظ کمبود و قطعی آب در سطح شهرهای استان وجود ندارد ولی این واقعیت که تامین آب کلان شهر تبریز و برخی از شهرهای استان به صورت فرا منطقه‌ای تامین و توزیع می‌شود حاکی از بروز بحران بالقوه در استان است از این رو از تمام شهروندان استان خواست نهایت دقت را در نحوه مصرف درست آب در تمام فصول سال مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول