اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بعد از حمص و ادلب

ارتش سوریه کنترل شهر دیرالزور را به طور کامل در دست گرفت

خبرگزاری فارس: ارتش سوریه توانست بعد از شهرهای حمص و ادلب، کنترل شهر مرزی دیرالزور را نیز به طور کامل در دست بگیرد.

ارتش سوریه کنترل شهر دیرالزور را به طور کامل در دست گرفت

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "پرس‌تی‌وی"، ارتش سوریه در پی درگیری‌های شدید با تروریست‌های مسلح در نزدیکی مرز عراق موفق شده است شهر دیرالزور را از حضور گروه‌های شورشی پاک‌سازی کند.

گروه شورشی موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز تایید کرد نیروهای دولتی کنترل دیرالزور را در اختیار گرفته و مبارزان شورشی مجبور به گریز از این شهر شدند.

در همین حال برخی گزارش‌‌ها حاکی از آن است که تروریست‌ها اکنون در خانه‌ها و آپارتمان‌ها پناه گرفته‌اند و از غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کنند.

دیر الزور سومین پناه‌گاه شورشیان بود که به کنترل نیروهای دولتی درآمده است. نظامیان سوریه پیشتر در شهرهای حمص و ادلب ارتش آزاد سوریه را شکست دادند.

این در حالی است که در روزهای اخیر، گروه‌های تروریستی مخالف دولت بشار اسد همواره از کشورهای حامی خود در سوریه همچون عربستان سعودی و قطر خواسته‌اند سلاح‌های بیشتری را برای آنان ارسال کنند، زیرا به علت کمبود سلاح و مهمات در حال شکست خوردن از نظامیان دولتی هستند.

عربستان سعودی و قطر اعلام کرده‌اند از ایده ارسال تسلیحات برای گروه‌های مخالف دولت سوریه که از سال گذشته تا کنون علیه دولت بشار اسد در حال مبارزه هستند، حمایت می‌کنند.

نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب نیز گفته است در صورت شکست تلاش‌های جامعه جهانی برای پایان دادن به خشونت‌و ناآرامی در سوریه، شاید تسلیح شورشیان این کشور گزینه‌ای احتمالی باشد.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ میلادی شاهد ناآرامی‌هایی است که از سوی دولت‌های غربی و هم‌پیمانان عرب آن‌ها حمایت می‌شود.

دمشق گروه‌های تروریستی مسلح را عامل شورش ‌و خرابکاری‌ها می‌داند و تاکید می‌کند این ناآرامی‌ها از خارج سازماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول