اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هواشناسی البرز خبر داد

هوای آفتابی استان البرز تا پایان روز جمعه

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره هواشناسی استان البرز گفت: به احتمال فراوان وضعیت جوی پایداری را تا پایان روز جمعه آتی در این استان شاهد خواهیم بود.

هوای آفتابی استان البرز تا پایان روز جمعه

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: براساس داده‌های هواشناسی و بررسی وضعیت جوی برگرفته از اسناد معتبر، پیش‌بینی می‌شود که طی 3 روز آینده هوای استان البرز پایدار باشد.

وی تصریح کرد: بنابراین طی روزهای آینده شاهد آسمانی آفتابی در اکثر نقاط استان البرز خواهیم که این وضعیت تا شامگاه جمعه ادامه خواهد داشت.

* افزایش دمای هوا در استان البرز

این مسئول با تأکید بر اینکه اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی و مسائلی که در این حوزه مطرح می‌شود، تنها پیش‌بینی بوده و قطعی نیست، تأکید کرد: با توجه به داده‌های علمی این پیش‌بینی‌ها حاصل شده است.

رحمانیان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا در محورهای کوهستانی استان البرز نیز شاهد آسمانی آفتابی خواهیم بود، گفت: این پیش‌بینی برای تمام محدوده جغرافیایی استان البرز است و ما تا روز جمعه احتمال بارش برف و باران در جاده‌های برون‌شهری و کوهستانی را نمی‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در این مدت شاهد افزایش دمای هوا در استان البرز بوده و به احتمال فراوان طی 3 روز آینده چند درجه هوای البرز به ویژه در مرکز استان افزایش خواهد یافت.

*‌ احتمال بارش‌های پراکنده در هفته آینده

سرپرست اداره هواشناسی استان البرز در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه شرایط جوی این استان در هفته آینده چگونه خواهد بود، گفت: براساس داده‌های علمی این پیش‌بینی وجود دارد که در روز جمعه شاهد وزش باد در استان البرز باشیم.

رحمانیان ادامه داد: هم‌چنین از روز شنبه به بعد ابرهای پراکنده وارد آسمان استان البرز شده و احتمال می‌دهیم که بارش‌های پراکنده‌ای در مناطق کوهستانی استان را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: البته پیش‌بینی بیش از 3 روز دارای ضریب خطای بیشتری است و برای اطلاع از وضعیت دقیق و صحیح آب و هوای استان البرز به ویژه در مناطق کوهستانی باید منتظر دریافت اطلاعات علمی بیشتری باشیم.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول