اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لاوروف: روسیه در شورای امنیت از ماموریت "عنان" در سوریه حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه گفت که آماده است در شورای امنیت از پیشنهادهای نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه حمایت کند.

لاوروف: روسیه در شورای امنیت از ماموریت "عنان" در سوریه حمایت می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری روسی "ریانووستی"،‌ "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه آماده است تا از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بر اساس پیشنهادهای "کوفی عنان" نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب حمایت کند.

وی که در جمع خبرنگاران در مسکو صحبت می‌کرد، افزود: ما آماده هستیم که از ماموریت کوفی عنان و پیشنهادهایش در شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یک قطعنامه و نه یک بیانیه حمایت کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: آشکارا، این پیشنهادها باید نخست منتشر شود.

کوفی عنان چند روز پیش به دمشق سفر کرد و دو دیدار با "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه داشت و پیشنهادهایی را برای حل بحران در این کشور ارائه کرد.

نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در پایان سفرش به سوریه گفت که پیشنهادهای قاطعی به بشار اسد داده است و به ماموریتش امیدوار است.

سرگی لاوروف ادامه داد: شورای امنیت نباید پیشنهادهای عنان را به عنوان یک اولتیماتوم بپذیرد بلکه باید آن را به عنوان یک کار ادامه دار در نظر بگیرد و تلاش‌های عنان را به عنوان پایه‌ای برای دستیابی به آشتی میان تمامی سوری‌ها بپذیرد.

از سوی دیگر،‌ لاوروف تاکید کرد که ماموریت عنان نباید به سرنوشت ماموریت اتحادیه عرب دچار شود که پس از مدت زمانی از آغاز فعالیت، به دلیل کارشکنی برخی کشورهای اتحادیه عرب، شکست خورد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت معتقد است که حملات تروریستی در سوریه با هدف مختل کردن تلاش‌های عنان برای بازیابی صلح در این کشور بوده است.

لاوروف گفت: هم اکنون که ماموریت کوفی عنان که با حمایت همه، حداقل به طور شفاهی، مواجه بوده، آغاز شده است به عنوان بخشی از روند بسیار پیچیده بوده که نیازمند حمایت شدید و عملی است اما ما با تعدادی از حوادث روبرو هستیم که خواستار موفقیت این ماموریت نیستند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت که حملات تروریستی که در دمشق و حلب و دیگر شهرهای سوریه روی داده است، آشکارا اقدامات تحریک‌آمیزی بوده تا ماموریت عنان را مختل کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول