اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رهبر معظم انقلاب اسلامی-3 و پایانی

12 اسفندماه روز سربلندی ملت ایران بود

خبرگزاری فارس: مقام معظم رهبری با اشاره به انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی فرمودند: روز 12 اسفند روز سربلندی ملت ایران بود.

12 اسفندماه روز سربلندی ملت ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای عصر امروز در جمع زائران و مجاوران حریم رضوی با اشاره به انتخابات 12 اسفندماه اظهار داشتند: سال 90 سالی بود که عربده دشمنان و بدخواهان ایران برقرار بود.

ایشان افزودند: در سال 90 دستاوردهای بزرگ دیگری هم در کشور داشتیم که از جمله این دستاوردها دیپلماسی فعال کشور بود و شاهد برگزاری اجلاس خلأ سلاح هسته‌ای، اجلاس جهان بدون تروریست، اجلاس جوانان بیداری اسلامی و چندین اجلاس دیگر بودیم و این چنین تهران و ایران مرکز توجه دنیای اسلام شد.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با اشاره به انتخابات 12 اسفند 90 ادامه دادند: انتخابات هنوز تمام نشده است و مرحله دوم هم باید با حضور پرشور مردم برگزار شود.

ایشان ادامه دادند: این انتخابات خیلی اهمیت داشت چرا که از حدود 6 ماه قبل اینها تلاش می‌کردند که مردم ایران را نسبت به انتخابات دلسرد کنند، گاهی گفتند که تقلب می‌شود تا مردم در صحنه حضور نداشته باشند و حتی گاهی بیان می‌کردند اگر مردم در صحنه حضور نداشته باشند دشمنی دشمنان کم می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: در چنین فضایی چنین مشارکتی را دیدیم و این مشارکت بالاتر از 64 درصد خیلی رقم مهمی است و این رقم از متوسط انتخابات مجالس دنیا بالاتر است و در آمریکا متوسط رقم مشارکت در انتخابات کنگره 25 درصد است.

ولی‌امر مسلمین جهان ادامه دادند: آنها تلاش کردند با این فشارها و جو روانی روز 12 اسفند را به روز سرخوردگی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تبدیل کنند ولی بالعکس این روز، روز سربلندی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی شد.

ایشان ادامه دادند: این انتخابات همانند یک رسانه ثابت و پرقدرت عمل کرد و دیگر آنها نتوانستند این حضور را انکار کنند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در بخش دیگری از بیاناتشان به شعار ما می‌توانیم اشاره کردند و اظهار داشتند: این شعار از تعلیمات امام خمینی(ره)‌ به ملت ایران بود، امام و انقلاب به ما تعلیم و جرأت داد که بگوییم می‌توانیم و آنها در مقابل این شعار می‌خواهند به ملت ایران بقبولانند که شما نمی‌توانید.

مقام عظمای ولایت خاطرنشان کردند: ولی علی‌رغم تمام تلاش‌های دشمنان و به کوری چشم آنها، ملت ایران در سال 90 با پیشرفت و تصمیم‌گیری‌ها و حرکات خود به همه دنیا از جمله به دشمنان ثابت کرد و به طور مکرر فهماند که ما می‌توانیم.

ایشان ادامه دادند: در حقیقت در مقابل شعار ما می‌توانیم که امام بزرگوار این شعار را به ما تعلیم داد در مقابل این شعار می‌خواهند بقبولانند که شما نمی‌توانید و با همه توان دنبال این هستند که این هدف را به نتیجه برسانند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با بیان اینکه منابع نفتی کشورهای دیگر در حال اتمام است، اظهار داشتند:‌ منابع نفتی تا چندین سال دیگر تمام می‌شود.

ایشان ادامه دادند: ما در منابع گاز رتبه دوم را پس از روسیه و در زمینه استخراج نفت نیز رتبه چهارم را داریم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند:‌ آنها می‌خواهند کشور ایران مثل یک موم در اختیار آنها باشد و طبق گفته آنها عمل کند و به همین دلیل باید بیان کرد که دشمنی آنها به خاطر داشتن انرژی هسته‌ای نیست.

ایشان ادامه دادند:‌ کشور ایران سلاح هسته‌ای ندارد ولی اگر کشوری به ملت ایران از هر سمتی حمله کند مقابله می‌کند و ملت ایران مانند بعضی از رژیم‌های منطقه‌ای به کشور خود خیانت نمی‌کند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در ادامه بیانات خود تصریح کردند: آنها می‌خواهند با دشمنی خود موجب عقب‌نشینی ملت ایران شوند و برای از بین بردن ملت ایران تلاش کنند که خوش‌بختانه تاکنون چوب این کارها را خورد‌ه‌اند.

ایشان در ادامه سخنانشان افزودند: دولت‌های غربی هرگز نمی‌خواهند فاجعه نبود نفتشان را برای سال‌های آینده در کشورشان بیان کنند و با ستیزه‌گری نمی‌توانند کار خود را پیش ببرند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به وضعیت اقتصادی فعلی آمریکا اظهار داشتند:‌ در حال حاضر در آمریکا آنها گرفتار بدهکاری‌هایشان هستند.

ایشان خاطرنشان کردند: دولت آمریکا در کشور عراق بدون دستاورد مجبور به بیرون شدن شد و اوضاع آنها در کشور افغانستان و پاکستان و نیز در کشورهای اسلامی مصر و شمال آفریقا نیز به همین شکل بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: ملت ایران یک ملت بانشاط است و به جمهوری اسلامی با تمام وجود دل‌بسته است.

ایشان در ادامه اظهارداشتند: برخی در جهت خلاف نظام اسلامی حرکت کرده و به دنبال اهداف خود هستند، متأسفانه بعضی از افراد بی‌مهابا علیه یکدیگر در رسانه‌های الکترونیکی و اینترنتی بد می‌گویند و مسئولان نیز باید برای رفع این موضوع تدابیری بیندیشند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای خاطرنشان کردند:‌ من پشت سر جوانان انقلابی بوده و از همه آنها حمایت می‌کنم و توصیه می‌کنم با اخلاق رفتار کنند.

ایشان افزودند: انقلاب ایران تجسم آن در جمهوری اسلامی نمایان شده است و باید دولت در حریم مجلس شورای اسلامی در افکار خود منسجم باشد تا از امیدواری دشمن از نزاع در داخل ایران جلوگیری شود تا ملت ایران در سال 91 به یک نشاط و موفقیت دست یابد.

مقام معظم رهبری در ادامه سخنانشان اظهار داشتند:‌ آمریکا با همه قدرت‌نمایی و هیاهوها و تمام جنجال‌هایش امروز در موضع ضعف و متزلزلی است، نمی‌خواهم به خبرهای پشت پرده یا به چیزهای ظاهری تمسک کنم، رئیس جمهور کنونی آمریکا با شعار تغییر سر کار آمد، تغییر یعنی وضعیتی بسیار بدی داریم و آن وضعیت را باید تغییر داد و مردم هم به خاطر این شعار به او رأی دادند.

ایشان تصریح کردند: مردم حاضر نبودند به فردی که از نژاد سیاه است رأی بدهند به امید تغییر، اینکه شعار این‌قدر در این مردم اثر می‌گذارد نشانه وضع بد فعلی است، یعنی وضعی که در هنگام رئیس جمهور شدن این آقا بر آمریکا حاکم بوده و قول داد تغییر ایجاد کند، پس بدی مسلم شد، حالا این آقا به سر کار آمده تا تغییر ایجاد کند آیا توانست تغییر ایجاد کند؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان که بارها با شعار تکبیر مردم همراه بود، اظهار داشتند: امیدوارم سال 91 که امروز شروع شد جزو سال‌های پرنشاط و پرکار همراه با موفقیت و خوش‌بختی برای ملت ایران باشد.

انتهای پیام//ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول