اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه اسپانیایی گزارش داد

سوء استفاده قطر از بحران‌ها در شرق و غرب

خبرگزاری فارس: یک روزنامه اسپانیایی تأکید کرد، امیر قطر پس از سلطه بر اقتصاد و سیاست در کشورهای عربی درجریان انقلاب مردم برخی از کشورهای منطقه، اکنون درحال سوء استفاده از بحرانهای اقتصادی در کشورهای غربی است.

سوء استفاده قطر از بحران‌ها در شرق و غرب

به گزارش فارس به نقل از العالم، روزنامه اسپانیایی "اونو" در گزارش خود تأکید کرد: امیر قطر با سوء استفاده از انقلابها و بی ثباتی بیشتر کشورهای عربی که روسای خود را از دست داده اند، تلاش کرد تا برای استقرار و ثبات سیاسی و اقتصادی قطر، به قدرتمندترین کشور عربی تبدیل شود؛ وی همچنین از بحرانهای اقتصادی کشورهای غربی سوء استفاده کرده تا نفوذ و جایگاه بیشتری در دنیا به دست بیاورد.

این روزنامه اسپانیایی خاطرنشان کرد: امیر قطر علاوه بر شبکه خبری الجزیره اکنون صاحب بزرگترین شرکتها و هتل ها در اروپا است و جایگاهی راهبردی در خدمات بانکی غرب دارد.

روزنامه اونو، قطر را به "سس" تشبیه کرد که در هر "طبقی" وجود دارد؛ چراکه قطر پس از انقلاب در کشورهای عربی در همه مسائل عربی دخالت کرد؛ و این کشور تمایل دارد تا شرق و غرب دنیا را تحت کنترل خود در آورد.

این گزارش می افزاید، امیر قطر که از دوستان نزدیک آمریکا است، به دنبال سرنگونی افراد قدرتمند در خاورمیانه است.

روزنامه اونو تأکید کرد: جدال و رقابت بزرگی بین عربستان سعودی و قطر برای تحت کنترل گرفتن کشورهای عربی و جود دارد؛ ولی آنچه که قطر را از رقیب سعودی متمایز می کند، داشتن جرأت است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول