اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری از طریق پیامک

خبرگزاری فارس: پلیس فتا از شهروندان خواست تا فریب پیامک‌های دروغین را که در قالب برنده شدن در قرعه‌کشی و یا یافتن گنج ارسال می‌شوند،نخورند.

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری از طریق پیامک

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، ناآگاهی شهروندان و هم میهنان با روش‌هایی که کلاهبرداران بکار می‌برند و ساده‌انگاری آنان موجب شده تا در دام کلاهبرداران افتاده و مال و جان خود را به خطر بیاندازند.

در همین رابطه پلیس فتا اعلام داشت: با توجه به شکایات و پرونده‌های تشکیل شده مدتی است که افرادی کلاهبردار با ارسال پیامک‌هایی تحت عناوینی مانند پیدا کردن گنج و زیر خاکی و همچنین قرعه‌کشی شرکت‌های معتبر و با مشخصات و آدرس‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند.

بنابر اطلاعات بدست آمده عمده این پیامک‌ها از استان‌های لرستان، خوزستان، مرکزی، اصفهان و گیلان ارسال می‌شوند. در این پیامک‌ها از افراد خواسته می‌شود که در پیدا کردن گنج شریک شده و یا آن را به قیمت مناسبی خریداری کنند و یا با اعلام اینکه فرد در قرعه‌کشی یک شرکت معروف برنده شده است، مخاطبین ساده لوح را در این فرآیند وارد کرده و در نهایت اتفاقات ناگواری را رقم می‌زنند.

با بررسی پرونده‌های به تشکیل شده با این نوع کلاهبرداری تعدادی از مجرمان تاکنون دستگیر شده‌اند، ولی هوشیاری هم میهنان از بروز این اتفاقات به نحو چشمگیری می‌تواند پیشگیری به عمل آورد.

پلیس فتا از مردم خواست تا به اینگونه پیامک‌ها پاسخ نداده و در اسرع وقت از طریق سایت پلیس فتا مراتب را گزارش دهند.

گفتنی است، آن دسته از افراد و شرکت‌هایی که با ارسال چنین پیامک‌هایی قصد سوء استفاده و کلاهبرداری را دارند بدون اغماق و با برخورد قاطع پلیس روبه‌رو خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول