اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد:

خوشه محصولات کنجدی در یزد توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از توسعه خوشه محصولات کنجدی در این استان خبر داد.

خوشه محصولات کنجدی در یزد توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمسعود عظیمی در بازدید از واحدهای تولید کننده روغن کنجد در شهرک صنعتی یزد اظهار داشت: توسعه خوشه محصولات کنجدی استان، رونق این صنعت با سابقه را در یزد به همراه خواهد داشت.

وی خواستار تعامل مثبت واحدهای صنعتی مرتبط با این خوشه صنعتی به منظور بهره‌گیری هر چه بهتر از این پروژه به منظور رفع مشکلات و توسعه این صنعت با سابقه استان یزد شد.

عظیمی ایجاد این خوشه صنعتی را گامی مثبت در راستای بهبود وضعیت تولیدات فرآورده‌های حاصل از کنجد در استان یزد هم‌چنین گامی مهم در شناساندن این محصولات در سطح بازارهای ملی و بین‌المللی دانست.

عظیمی در ادامه این بازدید در نشست هم‌اندیشی شهرک تخصصی الکترونیک و فناوری اطلاعات استان یزد از تدوین نقشه راه این شهرک در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت این شهرک تخصصی در آینده صنعتی استان یزد گفت: طی جلسات متعددی که با ذی‌نفعان این شهرک برگزار شد، مقرر شد ابتدا نقشه راه شهرک به منظور استخراج برنامه‌ها و استراتژی‌های آن تدوین و هم‌زمان مراحل طراحی شهرک نیز صورت پذیرد.

عظیمی هدف از برگزاری این نشست‌ها را ارتباط مثبت صنعت و دانشگاه ارزیابی کرد و استخراج نیازها و انتظارات بخش خصوصی مرتبط و دانشگیاهان را از نتایج این نشست‌ها دانست.

عظیمی با تأکید بر استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک اظهار داشت: در طراحی شهرک، نحوه استقرار واحدهای صنعتی، نیمه‌صنعتی، کارگاهی، R&D ، مشاوره، آموزشی، خدمات فنی رفاهی لحاظ خواهد شد.

نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز در این نشست با اشاره به عدم نتیجه‌گیری لازم در شهرک‌های مشابه در سایر نقاط کشور و عدم دست‌یابی به اهداف مورد نظر، خواستار تدوین استراتژی‌های کاربردی و عملیاتی برای طراحی این شهرک شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول