اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو سابق پارلمان مصر در گفت‌وگو با فارس:

مصر هرگز دخالت اسرائیل در این کشور را نمی‌پذیرد

خبرگزاری فارس: عضو سابق پارلمان مصر و پسر عموی رئیس جمهور اسبق مصر در خصوص فراری دادن متهمان آمریکایی و تشکر اوباما از نتانیاهو در این خصوص گفت مصر هرگز نخواهد پذیرفت که اسرائیل در امور این کشور دخالت کند.

مصر هرگز دخالت اسرائیل در این کشور را نمی‌پذیرد

به گزارش خبرنگار فارس در قاهره، پس از آنکه روزنامه‌های اسرائیلی معاریو و هاآرتص از همکاری عفت سادات با آمریکا در آزاد کردن متهمان اخیر آمریکایی در مصر صحبت کردند، با او که رئیس حزب ملی مصر است گفت‌وگو کردیم.

"عفت سادات"، عضو سابق پارلمان مصر و پسر عموی انور سادات رئیس جمهور اسبق مصر است که نظرات او را جویا شدیم.

او معتقد است که مصر هرگز نخواهد پذیرفت که اسرائیل در امور این کشور دخالت کند.

وی درباره باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا معتقد است که در تلاش است رای یهودیان را در آن کشور جذب کند.

عفت سادات در سوال به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا فکر نمی‌کنید همکاری شورای نظامی و اسرائیل که روزنامه معاریو از آن خبر داد، اهداف ملی و اهداف انقلاب و کرامت ملت فلسطین را خدشه‌دار نمی‌کند؟ گفت: البته اگر چنین چیزی رخ داده باشد، طبیعتا به تنش در روابط مردم و شورای نظامی منجر می‌شود، بخصوص پس از سرکوب‌هایی که شورای نظامی علیه انقلابیون اعمال و اقدامات دیگری که کرد. اگر آنچه این روزنامه اسرائیلی اعلام کرده است، حقیقت داشته باشد، نقض واقعی حاکمیت مصر و تجاوز از خطوط قرمز است. ما توافقنامه صلح با اسرائیل امضا کردیم اما معنایش این نیست که اسرائیل در امور داخلی مصر دخالت کند. اگر نظام سابق مصر چنین چیزی را قبول می‌کرد، امروز ما ملت مصر و اشخاص سیاسی هرگز اهمالی را در حق ملت، کرامت ملت نمی‌پذیریم و شورای نظامی باید برود و چهره خوبی از خود برای مردم بگذارد. من به نیابت از حزب ملی مصر تاکید می‌کنم که ما در رعایت حقوق ملت مقابل هیچ کس چه آمریکا باشد چه اسرائیل، سستی نخواهیم کرد.

وی در خصوص نفوذ زیاد اسرائیل در مصر پس از سقوط مبارک گفت: نفوذی که از آن صحبت می‌کنید نفوذ صهیونیستی طبق طرح‌های صهیونیستی است که دولت آمریکا آن را دنبال می‌کند و یهودیان زیادی در آن شریکند. موضوع آزاد شدن آمریکایی‌ها برای باراک اوباما خیلی مهم بود بخصوص اینکه اندکی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور است؛ انتخاباتی که آراء یهودیان آمریکا بر آن سیطره دارد بنا بر این باید با این کار از اسرائیلی که انتخابات آینده را حمایت می‌کند، تشکر می‌شد برای همین ما از دخالت آشکار اسرائیل از طریق دخالت آمریکا در مصر در روزهای آینده مطلع خواهیم شد و اگر این امر ثابت شود فکر می‌کنم که مردم سکوت نخواهند کرد. ما امروز مقابل ملتی هستیم که کرامت و عزت خود را قبل از به دست آوردن نان شبش طلب می‌کند و ین امر در کشته شدن تعدادی از سربازان مصری در مرز اسرائیل روشن شد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول