اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

سوریه در نامه‌ای به عنان:

گروه‌های مسلح باید تسلیحات خود را تسلیم کنند

خبرگزاری فارس: دولت سوریه طی نامه‌ای به نماینده اتحادیه عرب و سازمان ملل اعلام کرد که خواستار پایان یافتن خشونت‌ها در این کشور است اما نخست گروه‌های مسلح باید تسلیحات خود را تسلیم کنند.

گروه‌های مسلح باید تسلیحات خود را تسلیم کنند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس"، دولت سوریه طی نامه‌ای به "کوفی عنان" که خبرگزاری آسوشیتدپرس به نسخه‌ای از آن دست یافت، اعلام کرده است که خواهان پایان یافتن خشونت‌ها است اما تاکید دارد نخست گروه‌های مسلح مخالف باید تسلیحات خود را تسلیم کنند.

از سوی دیگر، عنان روز یکشنبه تیمی را به دمشق اعزام کرد تا به مذاکرات با دمشق برای پیشبرد طرح‌های پیشنهادیش ادامه دهد. عنان روز جمعه اعلام کرده بود که در صورتی که تیمش به پیشرفت‌های کافی دست یابند به دمشق باز خواهد گشت.

سوریه در نامه خود به نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب اعلام کرده است که ضمانت‌های کافی به دولت سوریه داده شود که گروه‌های مسلح تمامی اعمال خشونت‌آمیز خود را متوقف کرده و تسلیحات خود را در مقابل عفو کامل به مقامات تسلیم کنند.

سوریه اعلام کرده است که به دلیل درس‌هایی که از تعامل با گروه ناظران اتحادیه عرب گرفته است، خواستار دریافت ضمانت است.

دولت سوریه اعلام کرد زمانی که بر اساس طرح پیشنهادی اتحادیه عرب، این کشور تمامی نیروهای خود را از شهرها و مناطق روستایی به بیرون هدایت کرد، گروه‌های مسلح با استفاده از تسلیحاتی که در اختیار داشتند به مردم و پلیس حمله کرده و به اقتصاد سوریه لطمه زدند.

سوریه همچنین در این نامه از عنان خواسته است که کشورهای همسایه جلوی عبور تسلیحات از طریق مرزهایشان را بگیرند و کشورهایی که آشکارا اعلام کرده‌اند به تامین بودجه و تسلیحات گروه‌های مسلح سوریه می‌پردازند، این اقدام را متوقف کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول