اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن، راه قاچاق اسلحه از عربستان به سوریه

خبرگزاری فارس: یک مقام بلندپایه اردنی اعلام کرد که قاچاقچیان اسلحه جهت انتقال اسلحه و مهمات از عربستان سعودی به سریه، از خاک اردن استفاده می‌کنند.

اردن، راه قاچاق اسلحه از عربستان به سوریه

به گزارش فارس، یک مسئول بلندپایه اردنی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که گشتی‌های مرزی اردن به طور میانگین هر هفته 10 محموله قاچاق اسلحه که از عربستان و به منظور انتقال به سوریه وارد خاک اردن می شود، کشف و ضبط می کنند.

این منبع اردنی افزود: قاچاقچیان اسلحه از خاک اردن به عنوان نقطه ترانزیت انتقال سلاح به سوریه استفاده می کنند و از طریق مرز شمال اردن، این محموله ها را به شهر درعا واقع در جنوب سوریه و در نقطه مرزی اردن انتقال می دهند.

این منبع آگاه تصریح کرد: طی روزهای اخیر، فعالیت های قاچاقچیان اسلحه جهت انتقال اسلحه و مهمات به سوریه افزایش چشمگیری داشته است و این محموله ها معمولا از عربستان می آید و از طریق خاک اردن به سوریه منتقل می شود.

این سخنان مسوول بلندپایه اردنی در حالی مطرح شده که پیش از این نیز حامیان شورشیان و تروریست های سوری از جمله عربستان و قطر، جهت ارسال اسلحه مورد نیاز تروریست های سوریه، از خاک اردن استفاده می کردند و به نظر می رسد با وجود سخت گیری نیروهای مرزی اردن، قاچاق اسلحه به سوریه از طریق خاک اردن همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول