اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبیرکل اتحادیه عرب: کلید حل مشکل سوریه در دست سازمان ملل است

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتحادیه عرب در گفتگو با یک روزنامه فرامنطقه‌ای عربی تاکید کرد که کلید حل بحران سوریه هم اکنون در دست سازمان ملل متحد است.

دبیرکل اتحادیه عرب: کلید حل مشکل سوریه در دست سازمان ملل است

به گزارش فارس، "نبیل العربی" در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط" اعلام کرد که کلید حل بحران سوریه در حال حاضر در دست سازمان ملل است و سازمان ملل تنها نهادی است که می‌تواند درباره سوریه تصمیم گرفته و قطعنامه صادر کند.

دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به تلاش‌های "کوفی عنان"، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه گفت: ماموریت کوفی عنان در سوریه شکست نخورده و همچنان ادامه دارد و او به رئیس جمهوری سوریه پیشنهاد داده که از ناظران بین‌المللی به عنوان راهکاری مناسب برای کنترل و نظارت بر آتش‌بس استفاده کند.

وی اخبار منتشره درباره اینکه کوفی عنان برکناری "بشار اسد" را راهکار سیاسی حل بحران موجود سوریه دانسته و پیشنهاد برکناری وی را داد، رد کرد

العربی با اشاره به مسئله گفتگوی ملی بین مخالفان و نظام سوریه گفت: دولت سوریه و مخالفان اختلاف نظر بسیاری درباره نحوه برگزاری این مذاکرات با هم دارند.

وی در ادامه افزود: دمشق خواهان برگزاری این گفتگو با هدف انجام اصلاحات است، در حالی‌که مخالفان خواهان برگزاری این گفتگو با هدف انتقال مسالمت‌آمیز قدرت هستند.

العربی ضمن تاکید بر لزوم اعلام آتش‌بس در سوریه گفت: هم اکنون دو راهکار پیش روی ما است، اولی ماموریت سیاسی عنان در گفتگو و رایزنی با مسئولان سوریه و دیگری ماموریت‌های بشردوستانه است که بر اعلام آتش‌بس، ورود کمک‌های انسانی و وسایل کمک‌های اولیه به شهرهای سوریه تکیه دارد.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین با اشاره به نشست سران کشورهای عرب در 29 ماه‌جاری میلادی در بغداد گفت: بهتر است کشورهای عربی در این نشست همکاری لازم به ویژه درباره مسائل اقتصادی و اجرای طرح‌های بزرگ را داشته باشند که کشورهای عربی نیاز به آن را احساس می‌کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول