اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

پرداختی 13 ماه یارانه اردبیل 777 میلیارد تومان بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در 13 مرحله پرداختی یارانه‌ها تا کنون در استان اردبیل 777 میلیارد تومان به حساب مردم پول واریز شده است.

پرداختی 13 ماه یارانه اردبیل 777 میلیارد تومان بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم مظفری صبح امروز در آخرین جلسه کار گروه امور اقتصادی در اردبیل اظهار داشت: هم اکنون در این استان 375 هزار و 124 خانوار در قالب یک میلیون و 359 نفر ماهانه مبلغ یارانه را دریافت می‌کنند و ما موظف به پرداخت مبلغ تعیین شده هستیم.

وی با یادآوری اینکه سیاست حمایتی دولت در حوزه‌های مختلف بسیار راهگشا و کار‌آمد بوده است، خاطرنشان کرد: در دولت احمدی‌نژاد با تصویب و پرداخت شدن بسته‌های حمایتی بر اقشار مردم سهولت فراوانی در حوزه‌های مختلف به وجود آمده است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از تداوم اجرای مراحل بعدی طرح تحول اقتصادی خبر داد و افزود: به دنبال هدفمند کردن یارانه‌ها طرح نظام‌مندی حوزه مالیات، گمرک، بانک‌ها و سایر حوزه‌های اقتصادی نیز در دستور کار است که به تدریج با اجرایی شدن آنها شاهد تحول خوب در استان خواهیم بود.

 

80 درصد منابع در‌آمدی استان از مالیات‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مظفری در بخش دیگری از سخنان خود به بخش‌های در‌آمدی استان به ویژه از طریق مالیات اشاره کرد و بیان داشت: در سال مزین به نام جهاد اقتصادی عملکرد و وضعیت اقتصادی استان از لحاظ در‌آمد، جذب اعتبارات و هزینه‌کردها مناسب و از شاخص‌های مطلوب‌تری برخوردار بوده است.

این مسئول یادآور شد: اغلب اعتبارات تملک دارایی و هزینه‌ای استان از محل کسب مالیات‌ها تامین می‌شود به طوری که در 11 ماه امسال در‌آمدهای مالیاتی استان بالغ بر 776 میلیارد ریال بود که نسبت به مصوب 12 ماه امسال 110 درصد محقق شده است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: در 11 ماه امسال 80 درصد در‌آمد استان از طریق مالیات و 20 درصد از سایر بخش‌ها تامین و جذب شده است.

مظفری گفت: از این میزان نیز 87 درصد به شکل مالیات مستقیم و 13 درصد به صورت در‌آمد مالیاتی غیر‌مستقیم بوده است که به عنوان مبلغ در‌آمدی استان اوایل سال پیش‌بینی شده بود.

وی به رشد قابل توجه جذب در‌آمد مالیاتی و همچنین تلاش برای تخصیص اعتبارات ملی و استانی اشاره کرد و افزود: ‌ما هیچگونه برگشتی اعتبار را از استان نداشتیم.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اشاره به در‌آمد وصولی استان در 11 ماه امسال نیز ابراز داشت:‌ رقم آن 964 میلیارد ریال بوده است که این میزان نسبت به در‌آمد مصوب سالانه استان 106 درصد محقق شده است.

مظفری نسبت در‌آمدهای عمومی استان و در‌آمدهای مالیاتی را به کل اعتبارات استان به ترتیب 51 و 41 درصد اعلام کرد و یادآور شد: خزانه معین استان در پرداخت اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برابر تخصیص 12 ماهه آمادگی لازم را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان از افزایش 10 درصدی در‌آمد مالیاتی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت:‌ با توجه به تلاش‌ همکارانمان در ادارات کل مالیات شهرستان‌ها این افزایش در‌آمد حاصل شده است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول