اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی اردکان:

17 هزار نهال بین کشاورزان اردکان توزیع شد

خبرگزار فارس: معاون جهاد کشاورزی اردکان از توزیع 17 هزار نهال زیتون، خرما و انار بین باغداران و کشاورزان شهرستان اردکان خبر داد.

17 هزار نهال بین کشاورزان اردکان توزیع شد

مصطفی میراب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان با اشاره به توزیع 17 هزار نهال بین کشاورزان اردکانی اظهار داشت: این نهال‌های از نوع زیتون، خرما و انار بوده است.

وی افزود: با توجه به استقبال باغداران شهرستان اردکان از کاشت نهال‌های جدید در سال جاری و در راستای توسعه باغ‌های اردکان، 2 هزار پاجوش خرما از نوع کبکاب، 13 هزار نهال زیتون یارانه‌دار و 2 هزار نهال انار مرغوب توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان اردکان بین باغداران اردکانی توزیع شده است.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان اردکان اضافه کرد: طی 10 سال اخیر بیش از 30 هزار پاجوش خرما و 70 هزار نهال زیتون و 20 هزار نهال انار بین کشاورزان و باغداران توزیع شده که نیمی از این نهال‌ها به بار نشسته است.

رئیس مرکز تحقیقات پسته اردکان تصریح کرد: ارقام توزیعی با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب منطقه بوده و علاوه بر فضای سبز از محصول آن نیز استفاده می‌شود.

میراب‌زاده اظهار داشت: مساحت کل اراضی کشاورزی شهرستان اردکان 8 هزار و 100 هکتار است که 700 هکتار زیر کشت محصولات سالانه، 700 هکتار آیش و 6 هزار و 700 هکتار را باغ و قلمستان تشکیل می‌دهند.

به گزارش فارس، در شهرستان اردکان سالانه 3 هزار و 800 تن انار،2 هزار تن پسته، هزار و 500 تن گندم، 13 تن زعفران، 120 تن زیتون و 82 تن انگور تولید می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول