اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

رئیس جمهور در مورد برخی سئوال‌ها پاسخ قانع‌کننده‌ای نداد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان گفت: رئیس جمهور در مورد برخی سئوال‌ها پاسخ قانع‌کننده‌ای نداد.

رئیس جمهور در مورد برخی سئوال‌ها پاسخ قانع‌کننده‌ای نداد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حجت‌الاسلام علی احتشام در آخرین خطبه نماز جمعه سال جاری با اشاره به طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این نخستین دفعه‌ای بود که مجلس از این ظرفیت خود استفاده کرده و سئوالات متعددی در یک فضای معنوی و عاطفی مطرح شد که البته بعضی از سئوال‌ها نیز ماند.

وی با قدردانی از عملکرد دولت در بخش اقتصادی عنوان کرد: خرده‌گیری از دولت در مسائل اقتصادی از روی جهالت است، چرا که این دولت طرحی را اجرا کرد که سال‌ها کسی جرأت اجرایی کردن آن را نداشت ولی این دولت با وجود تهدیدها، تحریم‌ها و فشارها توانست این طرح ملی عظیم را به مرحله اجرا درآورد.

امام جمعه موقت کاشان خاطرنشان کرد: البته رئیس جمهور در مورد برخی سؤال‌ها پاسخ قانع‌کننده‌ای نداد از جمله مسئله حجاب و فرهنگ کشور و همچنین قضیه وزیر اطلاعات که به حاشیه رفت و پاسخ نداد.

احتشام با اشاره به اینکه در مملکتی که اصل آن بر ولایت فقیه است همه باید تابع آن باشند، تصریح کرد:‌ در این مملکت هر کس بخواهد در مسیر هدایت ثابت قدم بماند باید زیر لوای ولایت مطلقه فقیه کار خود را پیش برد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به مسئله سوریه پرداخت و گفت: مقاومت اسلامی با پشتیبانی حزب‌الله و پیگیری‌های جمهوری اسلامی در سوریه بار دیگر پوزه ابرقدرت به اصطلاح تک قطبی دنیا را به خاک مالید و دهان مستکبران را نیز خرد کرد.

احتشام افزود: در سوریه مقاومت اسلامی بار دیگر توانسته از ظرفیت اسلامی و انقلابی خود که نشأت گرفته از ام‌القرای جهان اسلام یعنی ایران اسلامی است به بهترین شکل استفاده کرده و نشان دهد که این شیوه بهترین نسخه برای مبارزه با ظالمان و مستکبران است.

وی در ادامه با اشاره به حادثه تصادف اتوبوس بلژیکی‌ها در سوئیس، از رفتار دوگانه غرب به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: در حالی که پس از این سانحه رانندگی پیام‌های تسلیت زیادی صادر شد اما در عراق که طبق آخرین گزارشات قریب به یک میلیون نفر کشته شدند و یا در افغانستان که سرباز آمریکایی وحشیانه 16 زن و کودک را به رگبار بست هیچ کس خم به ابرو نیاورد.

خطیب نماز جمعه کاشان اضافه کرد: حتی در مورد غزه که هواپیماهای اسرائیلی آن را زیر و رو می‌کند به جای رژیم صهیونیستی، حماس را محکوم می‌کنند که چرا پاسخ حملات اسرائیل را داده و رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش آتش‌بس کرده است.

احتشام متذکر شد: در قضیه حقوق بشر نیز ایران را به جرم اجرای احکام اسلامی به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند، اما در مقابل جنایات بحرین که ملت مظلومش حق دفاع از خود را ندارند لب فرو بسته‌اند.

امام جمعه موقت کاشان با گرامیداشت سالگرد ارتحال یادگار امام راحل حاج سیداحمد خمینی ایشان را فدایی راه امام و انقلاب توصیف کرد.

احتشام همچنین سالگرد رحلت ملااحمد نراقی حکیم اخلاق را گرامی داشت و ایشان را افتخاری بزرگ برای شهر کاشان دانست.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول