اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس‌پلیس دبی: اعراب فقط بر آمریکا تکیه نکنند/سوریه تنها نیست

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس دبی با بیان اینکه اگر سوریه به دست اخوان المسلمون بیفتد، اعراب دو دسته می‌شوند از کشورهای عربی خواست تا آمریکا را تنها دوست خود قرار ندهند.

رئیس‌پلیس دبی: اعراب فقط بر آمریکا تکیه نکنند/سوریه تنها نیست

به گزارش فارس، ضاحی خلفان درباره به قدرت رسیدن اخوان المسلمون در سوریه هشدار داد و از اعراب خواست تا فقط بر آمریکا تکیه نکنند.

خلفان در گفت‌وگو با روزنامه الشروق الجزائر درباره سوریه اعلام کرد: من تحلیلگر سیاسی نیستم ولی تحلیلگران می‌گویند که بحران طول خواهدکشید... معمر القذافی را همه خواستار رفتنش بودند جز یک یا دو کشور اما نظام سوریه تنها نیست. ایران، حزب‌الله، روسیه و چین با آن هستند.

وی درباره به قدرت رسیدن جریان اخوان المسلمون در سوریه هشدار داد و آن را خطری برای امنیت خلیج فارس برشمرد و گفت: من از انها انتظار و امید اتحاد ندارم و فکر نمی‌کنم روزی اینها متحد شوند.

خلفان جماعت اخوان المسلمون را جماعی غیردموکرات و خودرأی خواند و گفت: فکر می‌کنید اینها، دموکراتند؟ اینها حلقه‌ حلقه هستند که هر چه جلو بروی، به حلقه معینی می‌رسید که پنج نفر از بزرگانشان هستند و هر چه بخواهند تصمیم می‌گیرند و جوانان نمی‌توانند وارد بحث شوند و باید بگویند چشم. سمعا و طاعة. اینها «امرهم دیکتاتوری بینهم هستند [نه «وامرهم شوری بینهم»].

وی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست تا فقط بر آمریکا تکیه نکنند و افزود: این کشورها باید مواضع خود را متحد کنند و آمریکا را تنها دوست خود قرار ندهند و باید با دیگر کشورها مانند روسیه و چین به نام دوست رفتار کرد.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول