اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود کمبود دارو در اصفهان؛

دسفرال برای بیماران تالاسمی توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با وجودی که هم‌اکنون با کمبود دارو در سراسر کشور مواجهیم اما سعی شده دسفرال که جزو داروهای خاص بیماران تالاسمی است، حتی به میزان کم برای این بیماران توزیع شود.

دسفرال برای بیماران تالاسمی توزیع می‌شود

غلامحسین صادقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت و شرایط خاصی در زمینه دارو در جامعه حاکم است که درصدد پیگیری روزانه معضلات و مشکلات دارویی هستیم.

وی با اشاره به اینکه کمبود دارو به یک معضل تبدیل شده است، بیان داشت: هر چند این موضوع از اهمیت بالایی هم برای مردم و هم مسئولان بهداشت و درمان برخوردار است، اما اطلاع‌رسانی آن باید به گونه‌ای باشد که سبب بزرگ شدن موضوع نشود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: هم‌اکنون واردات دسفرال در کشور کم شده است، اما تمام سعی این معاونت بر آن است که همین میزان باقی‌ مانده دارو را تا قبل از نوروز توزیع مناسبی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث کمبود دارو در کشور یک مرحله گذار است و نباید با رسانه‌ای کردن آن این مسئله را دغدغه خاطر افراد کرد، افزود: در حال حاضر آزمایش‌های لازم بر داروی دسفوناک که تولید کارخانجات دارویی ایران است و جایگزین مناسبی برای داروی دسفرال محسوب می‌شود، صورت گرفته است.

صادقیان ادامه داد: داروی دسفوناک در حالی در یک مقطع زمانی بین بیماران توزیع شد که برخی از آنها با مصرف این دارو دچار عوارضی شدند و همین مسئله سبب شد تا وزیر بهداشت دستور توقف توزیع دارو را بدهد تا پس از بررسی دوباره آزمایشگاهی و مسائل بالینی آن، دارو به دست مصرف‌ کنندگان برسد.

وی با اشاره به اینکه 96 درصد داروهای ما در داخل کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: اگر چه داروی دسفوناک در ایران تولید می‌شود، اما تصمیم داریم داروی دسفرال که مشابه خارجی آن است، را وارد کنیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امیدواریم جمعیت 4.5 میلیون نفری استان در مورد کمبود داروی تالاسمی به آرامش برسند.

وی اظهار داشت: سه ماه طول می‌کشد تا داروی خارجی دسفرال وارد شود که در این مدت سایر ساز و کارها طوری عمل می‌کنند تا معضل کمبود دارو را رفع کنیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول