اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره علوم آزمایشگاهی در بویین‌زهرا برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشنواره علوم آزمایشگاهی به همراه کارگاه تخصصی رایانه در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بویین‌زهرا برگزار شد.

جشنواره علوم آزمایشگاهی در بویین‌زهرا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، سیزدهمین دوره از جشنواره مسابقات علوم آزمایشگاهی و کارگاه‌های تخصصی رایانه ظهر امروز با حضور بیش از 60 نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان بویین‌زهرا در سالن اجتماعات پژوهش‌سرای امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا اظهار کرد: این دوره از مسابقات در چهار سطح و در رشته‌های مختلف زیست شناسی، شیمی، فیزیک و رایانه برگزار می‌شود.

علی‌اصغر رجبی تصریح کرد: تاکنون بیش از 60 نفر در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند که پس از بررسی از هر رشته دو نفر به عنوان نفرات برگزیده برای شرکت در جشنواره نوآوری‌های دانش‌آموزی که در استان قزوین برگزار می‌شود انتخاب می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا در ‌ارتباط‌ با اهداف برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح شهرستان عنوان کرد: تلاش برای پایداری و عمق‌بخشی به آموخته‌های دانش‌آموزان با محور قرار دادن فعالیت‌های علمی و عملی آنها، ایجاد انگیزه و احساس رقابت سالم در بین جوانان و همچنین ایجاد نشاط و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های فنی دانش‌آموزان از جمله اهداف و برنامه‌هایی است که در اینگونه جشنواره‌ها دنبال می‌شود.

رجبی خاطر نشان کرد: در سال جدید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان موجود در مدارس زمینه رشد و ارتقای سطح علمی شهرستان را فراهم می‌کنیم.

گفتنی است، هیئت داوران پس از بررسی و تحقیق، از بین 60 اثر ارائه شده، آثار برگزیده برای معرفی به جشنواره استانی را به شرح زیر اعلام کردند:

در رشته زیست شناسی، محمد اینانلو شویکلو و محمدحسین فلاح‌برزگر از مجتمع آموزشی سیدالشهدا (ع) بخش مرکزی بویین‌زهرا پس از رقابت سنگین موفق به کسب مقام‌های نخست و دوم این دوره از جشنواره شدند.

همچنین نرگس رمضانی در رشته رقابتی شیمی از مجتمع آموزشی بهار آزادی بویین‌زهرا مقام نخست را کسب کرد.

فاطمه امینی نیز از مجتمع آموزشی هجرت بخش مرکزی بویین‌زهرا پس از رقابت حساس از سوی هیئت داوران توانست رتبه دوم را کسب کند.

در رشته فیزیک، هما چگینی از مدرسه فاطمیه بویین‌زهرا مقام نخست را از آن خود کرد و آقای محمد فرزادیان نیز در همین رشته از دبیرستان حضرت سیدالشهدا (ع) بخش مرکزی در جایگاه دوم رده‌بندی جشنواره ایستاد.

همچنین در ادامه این جشنواره و در بخش رایانه، بهاره حسین‌خانی از مجتمع آموزشی فاطمیه بویین‌زهرا با ارائه مدل آموزشی خود به هیئت داوران توانست صاحب مقام نخست این دوره از جشنواره مسابقات رایانه‌ای شود.

امین حشمتی نیز از مجتمع آموزشی حضرت سیدالشهدا(ع) بخش مرکزی در جایگاه دوم بخش رایانه این دوره از جشنواره قرار گرفت.

گفتنی است، جشنواره فناوری‌های برتر و مسابقات علوم آزمایشگاهی اردیبهشت ماه سال 91 در قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول