اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان انتظامی قضات کشور:

یکی از پایه‌های بقای نظام اجرای عدالت است

خبرگزاری فارس: دادستان انتظامی قضات کشور گفت: یکی از پایه‌های بقای نظام و ادامه حکومت اسلامی، اجرای عدالت است.

یکی از پایه‌های بقای نظام اجرای عدالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شفیعی امروز در نشست با قضات دادگستری و دادسرای مرکز سیستان و بلوچستان و ارتباط با همکاران قضایی در شهرستان‌ها از طریق سامانه ویدئو کنفرانس اظهار داشت: منصب قضا از شئون حکومت و امامت است و این رسالت سنگین قضاوت امانتی است در بین قضات و باید شأن و جایگاه آن حفظ و حراست شود.

وی افزود: فلسفه وجودی جایگاه قضاوت اجرای عدالت است و ما ماموریم بر اجرای این وظیفه و پاسخ مثبت به تظلم‌خواهی کسانی که مورد ظلم واقع شده‌اند.

دادستان انتظامی قضات کشور با اشاره به اینکه عدالت اساس و پایه حکومت است عنوان داشت: حکومت با ظلم برقرار نمی‌شود و این وظیفه که حق مظلوم باید داده شود بر عهده قوه قضائیه است.

شفیعی ادامه داد: نیش قلم من و شما قضات است که حق را به حق‌دار می‌رساند و ظرافت کار ما تشخیص حق و اجرا کردن عادلانه حکم است.

وی با تاکید بر اینکه قضاوت امانتی است که باید با صحت و سلامت به نسل‌های آینده تحویل داده شود گفت: باید از این جایگاه با قداست پاسداری کنیم و آن را مقدس‌تر جلوه دهیم و آنچنان به فکر اجرای عدالت باشیم که هیچ حقی ضایع نشود.

دادستان انتظامی قضات کشور تصریح کرد: ما اصلاح، آموزش و انتقال تجربه را در بازرسی‌ها از حوزه‌های قضایی مدنظر قرار می‌دهیم و هدفمان ارشاد و برخورد با متخلفان است.

شفیعی استان سیستان و بلوچستان را در شمار استان‌هایی برشمرد که کمترین مسئله عمدی در تخلفات قضات را دارا است.

وی تاکید کرد: با شرایط سخت و حجم غیر متعارف پرونده‌ها در محاکم و سن خدمتی پایین برخی از قضات امکان اشتباه وجود دارد و باید با تذکر و نصیحت قاضی جوان تبدیل به یک سرمایه شود.

دادستان انتظامی قضات کشور صیانت و حفاظت از نیروهای ارزشمند در امر قضاوت را ضروری دانست.

در پایان این جلسه از قضات نمونه و برجسته استان به نمایندگی از تمامی قضات شایسته استان لوح یادبود و هدایایی اعطا شد.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول