اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایران کشوری ثروتمند از نظر شعر و شاعری است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاعران و سروده‌های آنان سرمایه‌های هر کشوری بوده و ایران یکی از ثروتمندترین کشورها در این زمینه است.

ایران کشوری ثروتمند از نظر شعر و شاعری است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید محمد حسینی در اختتامیه جشنواره شعر زاگرس در یاسوج مردم کهگیلویه و بویراحمد را مانند طبیعتشان پاک و زلال دانست، اظهار کرد: حس غیرت در این استان می‌تپد و مردم این استان غیوری و شجاعت خود را در دوران دفاع مقدس نشان دادند و امروز نیز با حضور گسترده در انتخابات و رکوردداری در حضور حداکثری برگ زرینی دیگر بر افتخارات خود افزودند.

وی افزود: این بیانگر تعبد و احساس مسئولیت مردم این استان است در شرایطی که تمام رسانه‌های غربی علیه انتخابات در حال تبلیغات بودند حضور گسترده مردم مشت محکمی بر دهان دشمنان بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 7 هزار اثر از سوی 648 شاعر به دبیرخانه جشنواره شعر زاگرس ارسال شده بود، افزود: در برگزاری جشنواره شعر زاگرس در آغاز راه هستیم و جشنواره کنونی چهارمین جشنواره بود که بعد از این انتظار می‌رود باشکوه‌تر و با کیفیت‌تر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: باید گام‌های بلندتری در زمینه شعر در سطح کشور برداشته شود و توجه به شعر آیینی، علوی، فاطمی، رضوی، شعر عاشورایی و شعر انتظار بیشتر شده و برنامه‌های متعددی در کشور برای بالا رفتن مقام این اشعار برگزار ‌شود.

وی استعدادهای عظیم کشور در زمینه شعر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: شعر سرمایه و ثروت ملی است و ایران عزیز از این حیث جزو ثروتمندترین کشورهای جهان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حافظ و فردوسی و دیگر شاعران بزرگ ایران در کمتر کشوری وجود دارند، تاکید کرد: ایران مهد شعر و شاعری است و همواره در ایران شاعران فرهیخته حضور داشته‌اند و امروز نیز شاعران فرهیخته، عالم و متعهد در ایران اسلامی حضور دارند.

حسینی تصریح کرد: شعر از زبان فارسی صیانت می‌کند و شاعران بزرگ پارسی تمام اهتمام خود را برای صیانت از زبان فارسی به کار گرفتند و با دیوان‌های شعری خود این زبان را جاودانه کردند.

وی تمجید و تجلیل از بزرگان  ادب فارسی را وظیفه امروز ایرانیان دانست و بیان کرد: باید به جوانان میدان داد که استعدادهای خود را شکوفا کنند و در این مسیر گام بردارند و بزرگان امروزین شعر فارسی نیز در معرفی آثار جوان‌ترها اهتمام ورزند و آثار آنان را نقد کنند چراکه حتی نقد آثار جوانان موجب ترغیب آنها می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شعر فارسی را آمیخته با اخلاق، معنویت و دینداری دانست و افزود: شعر فارسی از دین و معنویت غنی است و خداپرستی و اخلاق اجزای لاینفک شعر فارسی حتی در دوران معاصر است.

سید محمد حسینی بیان کرد: شعر یکی از تاثیرگذارترین مولفه‌ها بر جامعه است، بنابراین شاعران مسئولیت‌های سنگینی در جامعه بر دوش دارند.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول