اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

سرعت ورزش باد در چهارمحال و بختیاری به 60 کیلومتر رسید

خبرگزاری فارس: کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر سرعت ورزش باد در این استان به 60 کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

سرعت ورزش باد در چهارمحال و بختیاری به 60 کیلومتر رسید

سیاوش سامانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از روز گذشته شاهد پدیده گرد و غبار در این استان هستیم که از سمت کشور عراق وارد این استان شده است.

وی با بیان اینکه بروز این پدیده موجب ناپایداری جو استان شده است، گفت: شدت گرد و غبار در این استان در حدی است که دامنه دید را در برخی از مناطق تا 800 متر کاهش داده است.

سامانی اضافه کرد: با توجه به اینکه این گرد و غبار از سمت کشور همسایه وارد استان شده است هرگاه سرعت ورزش باد کاهش می‎یابد غلظت غبار منتشره در هوا بیشتر و در نتیجه درصد آلودگی هوا افزایش می‎یابد.

کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این ناپایداری‌ها تا سه روز آینده در استان ادامه خواهد داشت، گفت: اوج این ناپایداری‌‌ها را در روز پنج شنبه بعداز ظهر شاهد خواهیم بود.

وی از بازش باران در برخی از مناطق این استان خبر داد و گفت: با فعالیت سامانه بارشی در روز گذشته شاهد بارش یک میلی‌متر باران در کوهرنگ، و بارش‌های‌های پراکنده در سایر مناطق مختلف استان بوده‌ایم.

سامانی با اشاره به دمای مناطق مختلف این استان در 24 ساعت گذشته، گفت: در شب و روز گذشته مالخلیفه با 22 درجه دما گرم‌ترین نقطه استان و کوهرنگ با دو درجه بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

وی وضعیت جوی هوای استان در 24 ساعت آینده را ناپایدار پیش بینی کرد و گفت: در 24 ساعت آینده هوای استان قسمتی ابری تا نیمه ابری در برخی از نقاط با افزایش ابر و بارش پراکنده باران همراه با گرد و غبار خواهد بود.

سامانی اضافه کرد: در حال حاضر سرعت ورزش باد در این استان به 60 کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول