اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر تونس:

مداخله نظامی در سوریه دیوانگی محض است

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر تونس در گفت‌وگو با یک هفته‌نامه آلمانی با حمایت از انقلابهای جهان عرب، با مداخله نظامی در سوریه به شدت مخالفت کرد.

مداخله نظامی در سوریه دیوانگی محض است

به گزارش فارس "حمادی الجبالی" دبیر کل جبهه اسلامی النهضه که از دسامبر ۲۰۱۱ به عنوان نخست‌وزیر تونس فعالیت می‌کند درباره تحولات جهان عرب با "اشپیگل" گفت‌وگویی داشت.

وی با اشاره به تحولات صورت گرفته در کشورهای عربی به دنبال وقوع انقلاب‌های پیاپی گفت: این تحولات در جهان عرب لحظات تاریخی را رقم زدند که هنوز به پایان نرسیده است. ما در میانه یک روند دشوار قرار داریم و مهمترین چیز این است که انقلاب شمال آفریقا این اجازه را نمی‌دهد که گذشته تکرار شود.

الجبالی در ادامه این گفتگو با تائید وجود مشکلات اقتصادی فراوان در تونس که یکی از عوامل وقوع انقلاب در این کشور بود و ادامه این مسایل گفت: هر دولتی ممکن است با این مشکلات مواجه شود. (اما) نکته تازه این است که مردم می‌توانند آنچه حس می‌کنند را در خیابانها فریاد بزنند. در سطح سیاسی ما دستاورد زیادی داشته ایم؛ انتخابات آزاد، چندگرایی و دموکراسی. نکته مهم اکنون این است  که از موفقیت سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنیم.

مداخله نظامی در سوریه پاشیدن روغن به آتش است

این سیاستمدار ۶۵ ساله تونسی که در زمان زمامداری "زین‌العابدین بن علی" دیکتاتور  مخلوع تونس در پاسخ به پرسشی مبنی بر مداخله نظامی در سوریه گفت:هر گونه مداخله نظامی در سوریه دوانگی محض و مانند پاشیدن روغن به آتش است.

الجبالی همچنین در ادامه با انتقاد از خشونت‌ها در سوریه، در عین حال از مداخله نظامی نیروهای پیمان آتلانتیک‌شمالی (ناتو) در لیبی انتقاد کرد.

انتهای‌پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول