اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه گیلان خبر داد

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌سواران ایام نوروز در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه گیلان از ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌سواران در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در ایام تعطیلات و نوروز در این استان خبر داد.

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌سواران ایام نوروز در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید جمشاد پیش از ظهر امروز در رزمایش طرح نوروزی 91 گیلان اظهار داشت: طرح ترافیکی نوروز 91 با مشارکت پلیس راه و راهنمایی و رانندگی و همکاری سازمان‌های امداد و نجات جاده‌ای استان از 25 اسفند جاری تا 14 فروردین سال 91 اجرا می‌شود.

وی به موفقیت‌های مختلف پلیس راه گیلان در سال 90 اشاره کرد و افزود: کاهش 14 درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای از بزرگ‌ترین موفقیت‌های پلیس راه گیلان در سال جاری است.

جمشاد با بیان اینکه برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های جامع در طرح نوروز 91 انجام شده است، تصریح کرد: بررسی نقاط ضعف و قوت طرح نوروزی سال گذشته صورت گرفته و پلیس راه آماده استقبال از نوروز و مسافران نوروزی است.

به گفته فرمانده پلیس راه گیلان، طرح نوروزی 91 با تعداد 500 نفر نیروی انسانی و به‌کارگیری تمام کارکنان پلیس راه به همراه نیروهای کمکی به اجرا در می‌آید. طرح نوروزی پلیس راه گیلان با محوریت 9 پاسگاه، 11 کاروان و اعزام روزانه 60 گروه گشت خودرویی پلیس محسوس، 15 گروه گشت نامحسوس و پنج گروه گشت موتورسوار انجام می‌شود.

جمشاد با اشاره به پوشش ترافیکی جاده‌های گیلان توسط 80 گروه پلیس راه، خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس راه باید در این مدت امور رسیدگی به تصادفات را در زمان مناسب انجام دهند.

رئیس پلیس راه گیلان اجرای طرح محدودیت ترافیکی برای ناوگان باربری، نظارت دقیق بر ناوگان عمومی مسافربری، انجام آزمایش سلامت از رانندگان ناوگان عمومی، بار و مسافر و همچنین آموزش رانندگان شاغل در این بخش را از جمله اقدام‌های پلیس راه در راستای کنترل ناوگان عمومی اعلام کرد.

وی، بر برخورد جدی و قاطع پلیس با رانندگان متخلف و ناامن کنندگان جاده‌ها در ایام تعطیل تاکید کرد و ابراز داشت: افرادی که دو تخلف حادثه‌ساز به یک‌بار انجام دهند برابر قانون خودروی آنها 72 ساعت توقیف می‌شود.

جمشاد به همکاری مستمر سازمان‌های امداد و نجات جاده‌ای با پلیس در طرح نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: گروه‌های امداد و نجات با استقرار در مسیر جاده‌ها و پایگاه‌های امداد و نجات در مواقع ضروری و بحرانی به حادثه دیدگان کمک می‌کنند.

رئیس پلیس راه گیلان خواستار حضور موثر و کارآمد سازمان‌های امداد و نجات با تجهیزات کامل در زمان اجرای طرح نوروزی شد و گفت: اداره کل راه و ترابری استان باید تمام پروژه‌های راهسازی که در مسیر راه‌ها در حال فعالیت هستند، را تعطیل کند و ماشین‌آلات راهسازی از مسیر راه خارج شوند.

وی با اشاره به تعامل و همدلی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در امر ترافیک، تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید برای پوشش ترافیکی ایام نوروز گام بردارند.

جمشاد با پیش‌بینی ورود بیش از یک میلیون خودرو در نوروز سال 91 به گیلان، اذعان داشت: امسال از تجربه طرح نوروزی سال گذشته استفاده می‌شود.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول