اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

موافقت پارلمان مصر با قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر آن

خبرگزاری فارس: مجلس ملت مصر با توصیه کمیسیون امور عربی این مجلس جهت اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور و قطع رابطه مصر با اسرائیل موافقت کرد.

موافقت پارلمان مصر با قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر آن

به گزارش فارس به نقل ازروزنامه البیان چاپ امارات، مجلس ملت مصر در نشست روز گذشته خود با توصیه کمیسیون امور عربی پارلمان درباره اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از مصر و فراخواندن سفیر مصر از سرزمین‌های اشغالی موافقت کرد.

اتخاذ این تصمیم توسط مجلس ملت مصر جنبه نمادین دارد، چون تصمیم‌گیری درباره روابط با دیگر طرف‌ها و کشورها برعهده شورای نظامی حاکم است.

این اقدام نمایندگان مصری در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینیان صورت می‌گیرد و در آن نمایندگان موافقت کردند که صادرات گاز طبیعی مصر به سرزمین‌های اشغالی نیز فورا متوقف شود.

مجلس ملت مصر همچنین از دولت این کشور خواست در تمامی توافقنامه‌های خود با رژیم صهیونیستی به ویژه توافقنامه "کویز" تجدید نظر کند.

مجلس ملت مصر همچنین مقرر کرد، تمام انواع کمک‌های بشردوستانه ارسالی از کشورهای مختلف جهان به ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری ارسال شود و بر ایستادگی و مقاومت در برابر سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

پارلمان مصر همچنین انواع گزینه‌های مقاومت برای آزادی سرزمین‌های اشغالی از دست اشغالگران صهیونیست را مشروع برشمرد و اعلام کرد که ادعای سران رژیم صهیونیستی در از سرگیری مجدد مذاکره و سازش دستاویزی جهت خرید وقت برای یهودی‌سازی هرچه بیشتر سرزمین‌های اشغالی است.

مجلس ملت مصر همچنین خواستار بازنگری در سیاست تحریم کامل رژیم صهیونیستی توسط کشورهای عربی و فعال کردن دوباره این سیاست شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول