اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های سیستان‌وبلوچستان خبر داد

تقویت همکاری‌های زندان با دانشگاه علمی ـ کاربردی

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان گفت: همکاری دانشگاه علمی ـ کاربردی در زندان‌های سیستان‌ و بلوچستان توسعه و گسترش می‌یابد.

تقویت همکاری‌های زندان با دانشگاه علمی ـ کاربردی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی زندان‌های سیستان‌ و بلوچستان، علیرضا بابایی در نشست با دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان بر توسعه و گسترش همکاری‌ها و ایجاد رشته‌های جدید در مرکز جامع علمی ـ کاربردی زندان‌ها تاکید کرد.

وی افزود: هدف این دانشگاه فراهم کردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی در امر تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز کشور به نحوی است که فارغ‌التحصیلان هر یک از مؤسسات تحت نظارت این دانشگاه بتوانند برای کاری که به آنها محول شده یا خواهد شد، دانش و مهارت لازم را کسب کنند.

مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان گفت: دوره‌های علمی -کاربردی دوره‌هایی هستند که با هدف ارتقاء دانش افراد و ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در آنها تعلیم داده می‌شود و دانش‌آموختگان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون آماده کرده و توانایی آنان را برای انجام کاری که به آنها محول شده است تا سطح مطلوب افزایش می‌دهد.

بابایی بیان کرد: توسعه پایدار در گرو آموزش و تکیه بر دانش ‌روز و بهره‌گیری از تجارب و اندیشه متعالی حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: اشتغال به تحصیل کارکنان زندان‌ها و ارتقای سطح دانش آنان می‌تواند زمینه و بستر ارائه آموزش‌های اجتماعی و فرهنگی به مددجویان در زندان‌ها و توسعه و پیشبرد اهداف عالیه سازمان زندان‌ها را تسریع کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی -کاربردی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به سیستم آموزشی در دانشگاه‌های سطح کشور گفت: در سیستم آموزشی قدیم، بخشی از آموزش به انجام کارهای عملی اختصاص داشت ولی امروزه با توجه به حجم زیاد دانشجو و دروس غیر مرتبط با رشته، این آموزش‌های عملی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

حسن رضایی افزود: دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی به منظور پرکردن این خلاء آموزشی به وجود آمده‌اند و سیاست این دانشگاه هم بر این است تا تکنیسین‌هایی را بر اساس نیاز جامعه و مطابق با استانداردهای روز جهانی تربیت و در اختیار توسعه و آبادانی کشور قرار دهد.

وی با اشاره به لزوم آموزش دوره‌های علمی ـ کاربردی و تناسب آنها با بخش‌های مختلف صنعتی، اداری و کشاورزی و غیره تصریح کرد: ایجاد رشته در این دانشگاه متناسب با نیاز روز جامعه است و هر سازمان و ارگانی که احتیاج به رشته‌ای خاص یا افرادی با مهارت‌های خاص داشته باشد، اعلام نیاز می‌کند و دانشگاه جامع علمی- کاربردی بعد از بررسی‌های لازم و در نظر گرفتن امکانات متقاضی، اقدام به دایر کردن این رشته‌ها در مراکز گوناگون می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در حقیقت رشته‌هایی که در دانشگاه جامع علمی- کاربردی دایر می‌شوند، رشته‌هایی هستند که بر اساس نیازسنجی بخش‌های مختلف اداری و سازمانی و موافقت این دانشگاه دایر می‌شود.

نتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول