اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پارلمان مصر خواستار اخراج سفر رژیم صهیونیستی و قطع صادرات گاز به تل‌آویو شد

خبرگزاری فارس: پارلمان مصر در نشست خود به توصیه کمیسیون امور عربی این مجلس خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور و قطع صدور گاز مصر به رژیم صهیونیستی شد.

پارلمان مصر خواستار اخراج سفر رژیم صهیونیستی و قطع صادرات گاز به تل‌آویو شد

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی التوافق، مجلس منتخب ملت مصر در نشست روز گذشته خود خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور و توقف صادرات گاز به این رژیم شد.

بیانیه منتشر شده از سوی کمیسیون امور عربی مجلس که ریاست آن را "محمد السعید ادریس" بر عهده دارد، بر ضرورت فراخواندن سفیر مصر از تل‌آویو و تعلیق توافقنامه "الکویز" نیز تاکید دارد.

الکویز توافقنامه‌ای تجاری است که در 14 دسامبر 2004 بین آمریکا و مصر و رژیم صهیونیستی امضا شد و بر ایجاد صنایع مشترک و توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی میان قاهره و تل‌آویو و واشنگتن تاکید می‌کند.

این بیانیه به شدت از ضعف کشورهای عربی در مبارزه با رژیم صهیونیستی و سهل انگاری و سستی مصر در برابر رژیم صهیونیستی در دوران حاکمیت مبارک که موجب ضربه وارد آمدن به منافع ملی مصر و تبدیل کشور به پناهگاه و مامنی برای دشمن شده بود، انتقاد کرد.

بیانیه منتشره توسط کمیسیون امور عربی مجلس ملت مصر در ادامه بر لزوم اقدام دولت مصر جهت گشودن پرونده ممنوعیت فعالیت هسته‌ای اسرائیل تاکید کرد که تهدیدی علیه امنیت ملی مصر به شمار می‌اید.

این بیانیه همچنین بر ضرورت تکیه بر گزینه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در تمام اشکال آن تاکید کرد.

در همین راستا "عمرو موسی"، کاندیدای ریاست جمهوری مصر بر لزوم اصلاح توافقنامه کمپ‌دیوید به‌گونه‌ای که حاکمیت و استقلال مصر را به طور کامل حفظ کند، تاکید کرد.

یکی از مهمترین خواسته‌های انقلاب 25 ژانویه مردم مصر قطع رابطه با رژیم صهیونیستی بود که مهمترین نماد آن حمله به سفارت این رژیم در 10 سپتامبر سال گذشته و تصرف آن  توسط انقلابیون مصری بود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول