اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اثرگذاری فعال العالم و خشم رژیم سعودی/بیان حقایق عربستان از زبان سعودی‌ها

خبرگزاری فارس: شبکه العالم برای مستند کردن گزارش‌های خود از اوضاع ناآرام مناطق مختلف عربستان، بخش‌هایی از مصاحبه نویسنده معروف سعودی با شبکه مشهور سعودی روتانا را پخش کرد اما پخش این حقایق خشم سعودی‌ها را برانگیخته است.

اثرگذاری فعال العالم و خشم رژیم سعودی/بیان حقایق عربستان از زبان سعودی‌ها

به گزارش فارس، رژیم عربستان سعودی از اثرگذاری شبکه العالم بشدت خشمگین شده است تا جایی برخی رسانه‌های وابسته به حکومت سعودی رو به ناسزاگویی آورده‌اند.

این حمله به شبکه العالم پس از آن روی داد که این شبکه در اقدامی عادی اما حرفه‌ای، اقدام به پخش مصاحبه صالح الحمادی نویسنده روزنامه شرق عربستان با شبکه سعودی روتانا کرد که در آن حقایقی از اوضاع نابسامان عربستان بیان شد.

الحمادی در این مصاحبه که در برنامه موسوم به «یا هلا» صورت گرفت، به مشکلات داخلی در رژیم سعودی بویژه فساد اداری و مالی پرداخت که اعتراض های مردم عربستان را شدت بخشیده است.

این شبکه سعودی که با پخش بخش‌هایی از مصاحبه نویسنده عربستانی با آن در شبکه العالم در تنگنا و تحت فشار قرار گرفته است، درصدد برآمد با فرار به جلو صحبت‌های الحمادی را توجیه و آن را برای مصرف داخلی قلمداد کند.

این شبکه سعودی اعلام کرد: اگر سر خود را در برف فرو کنیم و براحتی درباره مشکلات روزمره شهروندان صحبت کنیم دیگران از آن استفاده می‌کنند.

روتانا که از اقدام العالم در استفاده حرفه‌ای از اظهارات این کارشناس عربستانی و تاثیر گزارش العالم خشمگین شده است، تلاش کرد تا بحران در رژیم سعودی و اعتراض‌های دانشجویی را کم اهمیت جلوه دهد و برای فرار از بار فشارها بار دیگر با الحمادی تلفنی گفت‌وگو کرده است.

در همین حال پایگاه‌های اینترنتی وابسته به رژیم سعودی نیز با هجمه به شبکه خبری العالم از یک سو عصبانیت خود را آشکار ساختند و از سوی دیگر به تاثیر تولیدات خبری العالم اعتراف کردند.

پایگاه اینترنتی موسوم به "میثاق " در اقدامی شکست خورده گزارش های مستند و مصور العالم از تظاهرات مردم عربستان بویژه در ابها ، تحصن دانشجویان دانشگاه این شهر و شهادت یک دختر دانشجو توسط نیروهای امنیتی سعودی را " ساختگی" قلمداد کرد.

پایگاه اینترنتی " ازد " نیز با لحنی کاملا غیرحرفه‌ای و غیرخبری اقدام به فحاشی به شبکه العالم کرده است.

این پایگاه حتی پا را فراتر گذاشته و به مصاحبه شونده‌های العالم ناسزا گفت و اتهاماتی را به آنها نسبت داد.

هزاران دانشجوی دختر و پسر دانشگاه ملک خالد در شهر ابهای عربستان دو روز قبل در تظاهراتی گسترده به اقدام نیروهای رژیم سعودی در کشتن یک دانشجوی دختر و زخمی کردن 54 دانشجوی دیگر اعتراض کردند.‬

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول