اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه اردبیل:

ایران پایه‌گذار کاربردی نظریه وحدت است

خبرگزاری فارس: محقق و استاد دانشگاه اردبیل گفت: فعالیت‌های جهانی مجمع تقریب مذاهب دشمن را مأیوس کرده و ایران پایه‌گذار کاربردی نظریه وحدت است.

ایران پایه‌گذار کاربردی نظریه وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش احسان شفیقی بعد از ظهر امروز در همایش تقریب علما و متنفذان اهل سنت گیلان اظهار داشت: توسعه اسلام بر پایه نفی خشونت و تاکید بر محبت و دوستی است.

وی با بیان اینکه تلاش کشورمان برای تقریب بین مذاهب اسلامی قابل تقدیر است افزود: در ایران فردی به خاطر مذهب و مقدساتش مورد اهانت قرار نمی‌گیرد.

پژوهشگر نخبه اهل سنت تالش گفت: امکانات اجتماعی، رفاهی، سیاسی و اقتصادی در ایران اسلامی بر پایه عنوان مذهب توزیع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تقریب مذاهب اسلامی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جانی دوبار گرفت تصریح کرد: باید برای وحدت عملی بین شیعه و سنی بیش از پیش تلاش کرد.

شفیقی با اشاره به آسیب شناسی تقریب اذعان داشت: اقتدار امروز نظام اسلامی ما به واسطه اتحاد و همدلی بین شیعه و سنی است.

استاد دانشگاه و محقق اردبیلی، اسلام را دین صلح و دوستی دانست و بیان داشت: کسانی که در قرن‌های اخیر از دیگر ادیان به دین اسلام روی آورده‌اند همگی بر پایه محبت بوده است.

به گزارش فارس همایش تقریب علما و متنفذان اهل سنت گیلان با تلاش علما و ریش سفیدان شیعه و اهل سنت غرب گیلان و حضور مسئولان استانی به‌منظور نمایش مردمی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

در این همایش بالغ بر 200 نفر از علما و نخبگان اهل سنت گیلان حضور داشتند.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول