اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد کرمان:

آثار استاد صوتی برگرفته از متون مذهبی است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: آثار استاد صوتی مشبک‌کار کرمانی کم‌نظیر و اکثر آثار این استاد برگرفته از متون مذهبی، احادیث و روایات است.

آثار استاد صوتی برگرفته از متون مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی ظهر امروز در  بازدید از جدیدترین اثر استاد اکبر صوتی آثار این استاد مشبک‌کار را کم‌نظیر توصیف کرد و با اشاره به مضامین اکثر آثار استاد که برگرفته از متون مذهبی و احادیث و روایات است، اظهار داشت: تبلور چنین هنرمندی، ظرافتی و نوع نگاه عرفانی و دینی در آثار استاد صوتی‌، هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند.

وی افزود: وجود چنین اساتیدی می‌تواند الگوی بسیار ارزشمندی برای نوجویان و هنرآموزان باشد تا با سرمشق و الگو‌برداری از زندگی چنین بزرگانی راه هنر و هنرمندی را به سلامت بپیمایند.

استاد اکبر صوتی نیز در این بازدید توضیحاتی در مورد خلق آخرین اثر خود ارائه کرد.

به گزارش فارس، استاد صوتی در سال ۱۳۰۸ در کرمان متولد شد، وی یکی از هنرمندان برجسته هنر مشبک‌کاری است که بیش از نیم قرن در این رشته آثار ارزشمندی را خلق و تا‌کنون نمایشگاه‌های متعددی برپا کرده ‌است.

کتابی مشتمل بر آثار وی به چاپ رسیده است، این کتاب با عنوان «مشبک» مشتمل بر تصویر 220 اثر و روش‌های کار مشبک‌کاری است که برای دانشجویان رشته‌ هنر در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود.

حدود 100 اثر از آثار استاد در کرمان و در موزه هرندی کرمان و 120 اثر نیز در موزه‌ «برج آزادی» تهران نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول