اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طارق الهاشمی: تا زمان برگزاری دادگاه در اربیل می‌مانم

خبرگزاری فارس: معاون فراری رئیس جمهور عراق تاکید کرد که تا زمان برگزاری دادگاهش در می آینده در شهر اربیل خواهد ماند و قصد خروج از کرستان عراق را ندارد.

طارق الهاشمی: تا زمان برگزاری دادگاه در اربیل می‌مانم

به گزارش فارس، طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهور عراق در گفتگو با شبکه ماهواره ای سی ان ان ترکیه گفت که تا تاریخ برگزاری جلسه دادگاهش در تاریخ 3 می آینده در شهر اربیل در شمال عراق خواهد ماند.

الهاشمی ابراز داشت: اگر نظام قضایی در بغداد بخواهد مرا از شمال عراق بازگرداند، من طبعا به بغداد باز نخواهم گشت، اما آمادگی کامل را دارم که به جای دیگری بروم، من این موضوع را در زمان برگزاری نشست دادگاه در کرکوک اعلام کردم، اما آنها مخالفت کردند.

وی افزود: من دیداری با برخی وکلا برای ارائه درخواست مجدد داشتم تا قضیه دادگاه مرا به کرکوک منتقل کنند، چرا که این شهر نیز بخشی از عراق است، اما نسبت به این درخواست هم خوشبین نیستم.

وی در مورد امکان عزیمت خود به ترکیه گفت که به رفتن به این کشور فکر نمی کند، چرا که نیازی به این کار ندارد، او گفت: من الان در شمال عراق هستم، چرا که بخشی از عراق است و من هم هنوز معاون رئیس جمهور عراق هستم.

وزارت کشور عراق اخیرا از حکومت اقلیم کردستان خواسته تا طارق الهاشمی را که بنا بر اسناد و دلایل محکم به دست داشتن در حداقل 150 عملیات تروریستی در عراق مظنون و تحت تعقیب است، به دستگاه قضایی عراق تحویل دهد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول