اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

توسعه و آبادانی استان البرز کمک به حل مشکلات پایتخت است

خبرگزاری فارس: وزیر کشور گفت: برای آنکه مشکلات استان تهران و پایتخت را کاهش دهیم ناگزیر به توسعه همه‌جانبه استان البرز هستیم.

توسعه و آبادانی استان البرز کمک به حل مشکلات پایتخت است

به گزارش خبرنگار فارس از کرج، مصطفی نجار در جلسه شورای اداری شهرستان کرج اظهار داشت: تشکیل استان البرز با این هدف صورت گرفت تا بتواند باری از دوش پایتخت بردارد لذا برای انجام کامل این وظیفه، استان البرز می‌بایست به حد مطلوبی از امکانات و زیر ساخت‌ها برسد.

وزیر کشور توانمندی‌های استان البرز در بخش‌های مختلف به خصوص گردشگری و صنعت را بسیار بالا دانست و گفت: استقرار 13 درصد صنایع کشور در استان البرز و وجود مناطق مستعد گردشگری همانند جاده چالوس، ساوجبلاغ و طالقان بر توانمندی‌های این استان افزوده و باید برای بهره‌وری کامل از این توانمندی‌ تمام توان و امکانات موجود را به کار گرفت.

مصطفی نجار با بیان اینکه اجرای طرح‌های بزرگ چون ادامه اتوبان همت و کمربندی‌های کلان شهر کرج در دستور کار جدی دولت و این وزارتخانه قرار دارد، گفت: بحث تملک اراضی این طرح‌ها و تأمین اعتبار مورد نیاز آن را با قدرت دنبال می‌کنیم تا در اولین فرصت ممکن موانع موجود برطرف شده و ردیف اعتباری لازم برای تسریع روند کارها اختصاص یابد.

نجار در بخش دیگری از صحبت‌هایش بازنگری در جغرافیای استان را نیز از برنامه‌های مدنظر وزارت کشور برشمرد و گفت: مناطقی چون فردیس و اشتهارد از استعداد لازم برای ارتقای ساختار و تبدیل شدن به شهرستان برخوردارند و چنانچه به این نتیجه برسیم که این تغییرات به سود شهروندان و رفاه آنهاست زمینه تحقق آن را فراهم می‌کنیم.

وی از فراهم شدن مقدمات انتقال بخشی از زندانیان استان البرز به سایر زندان‌ها خبر داد و گفت: در فاز اول مقرر شده 40 هزار نفر از زندانیان جرایم سنگین و مواد مخدر به خارج از این استان منتقل شوند.

وزیر کشور در پایان به دو حماسه بزرگ مردم ایران در 22 بهمن و 12 اسفند ماه هم اشاره کرد و گفت: حضور هوشمندانه مردم در این دو صحنه موجب بر هم خوردن معادلات دشمنان شد و آنها سیلی محکمی از مردم ایران خوردند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول