اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در جمع مردم نظرآباد:

تبعیض و فقر زیبنده ملت ایران نیست

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در جمع هزاران نفری مردم نظرآباد تأکید کرد: تبعیض، فقر و مشکلات اساسی زیبنده ملت بزرگ و با ارزش ایران نیست.

تبعیض و فقر زیبنده ملت ایران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان البرز، محمود احمدی‌نژاد در ادامه چهارمین سفر به این استان دقایقی پیش در جمع مردم نظرآباد حضور یافت و طی سخنانی گفت: ما ملت بزرگ تاریخی و تاریخ‌سازی هستیم که در طول تاریخ تأثیرات مثبت و مهمی در مسیر حرکت جامعه بشری گذاشته‌ایم.

وی تأکید کرد: امروز برای اصلاح جامعه بشری چشم بشریت به ملت ایران و ظهور امام عدالت‌گستر حضرت ولی‌عصر است.

رئیس جمهوری تأکید کرد: برای ظهور و تحقق آرمان‌های حضرت ولی‌عصر(عج) ملت ایران باید با عمل، اخلاق و تلاش خود یاریگر امام عصر بوده و راه نجات و سعادت را در مقابل بشریت بگستراند.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: ملت ایران مردمانی شایسته، فداکار با گذشت، با فرهنگ و تاریخ‌ساز هستند و به فضل الهی امروز در بهترین شرایط خود قرار دارند.

وی تأکید کرد: ملتی که دارای فرهنگ و تمدنی تاریخ‌ساز بوده و برای جامعه بشری پیام آسمانی دارد باید زندگی ممتاز و یگانه نیز داشته باشد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: تبعیض، فقر و اشکالات اساسی زیبنده زندگی این ملت نیست و همه ما باید با تلاش و هم‌دلی برای پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی همت کنیم.

وی افزود: در این راه همه جوانان باید دست به دست هم داده و برای ساختن ایران اسلامی یک صدا شوند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های بخش کشاورزی در شهرستان نظر‌آباد اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم دولت ایجاد اشتغال به ویژه در حوزه کشاورزی است.

وی افزود: در این دولت کارگروه توسعه کشاورزی تشکیل شد و من شخصاً در جلسات آن حضور داشته و تصمیمات بسیار خوبی برای توسعه این بخش اتخاذ کرده‌ایم که به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس جمهور افزود: یکی از این مصوبات اختصاص حداقل 6 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت و قرض‌الحسنه برای توسعه بخش کشاورزی در سال 90 است و این بودجه در سال 91 نیز اختصاص یافته و افزایش نیز می‌ِ‌یابد.

وی افزود: هم‌چنین 3 هزار و 600 میلیارد تومان در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت تا از طریق کارگروه‌های کشاورزی در استان‌ها و شهرستان‌ها در اختیار تمام کسانی که می‌خواهند در بخش کشاورزی کار کرده و به توسعه این حوزه کمک کنند، قرار گیرد.

احمدی‌نژاد اعلام کرد: سهم هر استان از این بودجه مشخص شده و دستورالعمل آن در اسفندماه ابلاغ گشته است، لذا ما هیچ مشکلی برای تأمین منابع مالی برای توسعه بخش کشاورزی نخواهیم داشت.

وی دومین اقدام مهم دولت در توسعه کشاورزی را پشتیبانی از تفکیک و یکپارچه‌سازی مدیریت اراضی کشاورزی و هم‌چنین اصلاح سیستم آبیاری مزارع و باغات عنوان کرد.

احمدی‌نژاد وعده داد تمام کشاورزانی که می‌خواهند سیستم آبیاری خود را مدرن و به‌سازی کنند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کرده و وعده خوشحال کننده دولت به آنها این است که 85 درصد از تسهیلات اختصاص یافته به صورت یارانه‌ای خواهد بود.

احمدی‌نژاد سومین اقدام مهم دولت در این حوزه را پشتیبانی از جوانانی که می‌خواهند در بخش کشاورزی وارد شوند دانست و گفت: در گام نخست یک ‌هزار مترمربع زمین در نظر گرفته شده و در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: با انجام این مهم بخش مهمی از پروژه‌های اشتغال‌زایی دولت انجام شده و منابع مالی در اختیار این جوانان قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور در ادامه به مشکل بیکاری جوانان اشاره کرد و افزود: سالانه یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 300 هزار جوان وارد بازار کار می‌شوند و این در حالیست که 2 میلیون نیازمند شغل نیز که از سال‌های گذشته باقی مانده وجود دارد.

احمدی‌نژاد گفت: با وجود ایجاد موانع و بعضاً ممانعت‌های بسیار، دولت تلاش دارد تا در دو سال و با ایجاد سالانه 2.5 میلیون شغل ایجاد اشتغال در کشور را به ‌روز کند.

وی تأکید کرد: این مهم از ابتدای سال 90 آغاز و تلاش دولت در حوزه اشتغال‌زایی تا پایان سال 91 ادامه می‌یابد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به مصوبات سفرهای استانی گذشته به نظرآباد اشاره کرد و گفت: دو مشکل آب و گازرسانی به روستاهای اطراف با تخصیص منابع در حال برطرف شدن است.

احمدی‌نژاد افزود: طی سه سفر گذشته 80 مصوبه برای نظرآباد به تصویب رسید که 17 مصوبه نهایی شده و به بهره‌برداری رسیده و 32 مصوبه نیز در دست اجراست.

وی ادامه داد: مابقی مصوبات که هیچ کاری درباره آنها انجام نشده امشب در جلسه استانی هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفته و موانع پیش روی اجرای این مصوبات برداشته خواهد شد.

احمدی‌نژاد در پایان خطاب به جوانان نظرآبادی گفت: امشب در جلسه‌های کارگروه اشتغال و هم‌چنین جلسه هیئت دولت اخبار خوشحال کننده‌ای برای جوانان استان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول