اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

جایگاه کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی نیازمند سازماندهی است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جایگاه کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی به منظور حل مشکل‌های قانونی و حقوقی نیازمند سازماندهی و توجه بیشتر است.

جایگاه کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی نیازمند سازماندهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان علی محمدآزاد صبح امروز در نخستین شورای هماهنگی حقوقی دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دفاتر حقوقی باید محل تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها باشند، بطوریکه مسائل حقوقی آنها بین خودشان حل شود و به مراجع قضایی منتقل نشود.

وی افزود: با توجه به مصوبه دولت و بخشنامه قوه قضاییه دعاوی بین دستگاه‌های دولتی باید در استان حل شوند و در صورتی که قابل حل نباشد باید به معاونت حقوقی رئیس جمهوری ارجاع و نهایتا در قوه مجریه راهی برای حل آن پیدا شود.

استاندار سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: در همین زمینه لازم است دستگاه‌های اجرایی نسبت به تشخص دادن به این حوزه تلاش بیشتری داشته باشند.

آزاد با بیان اینکه توجهی به سرمایه‌های حقوقی دستگاه‌های اجرایی نمی‌شود اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای هماهنگی امور حقوقی ارتقای جایگاه سرمایه‌های حقوقی در دستگاه‌های اجرایی است.

وی از اشغال حوزه مشاوره حقوقی دستگاه‌های اجرایی توسط افراد غیر متخصص خبر داد و گفت: باید تلاش شود با لحاظ این پست در چارت‌های سازمانی از افراد متخصص و دارای رشته‌های تحصیلی مرتبط استفاده شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سالیان گذشته در این حوزه خلأهایی احساس می‌شد اما با حضور کارشناسان حقوقی در دستگاه‌های اجرایی این خلأ پر شده و موضوعات حقوقی دستگاه‌ها در اسرع وقت و قبل از پیچیده شدن آنها حل می‌شوند.

آزاد به تشکیل شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی اشاره و اظهار امیدواری کرد که این شورا در سایه همکاری و همدلی از بیت‌المال محافظت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تشکیل جلسات منظم و ماهانه مشاوران حقوقی دستگاه‌های اجرایی و تشکیل بانک اطلاعاتی حقوقی دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان شد.

استاندار سیستان ‌و بلوچستان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در سامانه اداری و اجرایی کشور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مشاوران حقوقی را مورد تاکید قرار داده و بیان داشت: با برگزاری این دوره‌ها مشاوران حقوقی نیز به اطلاعات مورد نیاز و به روز دست می‌یابند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول