اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور استان‌های سازمان سرمایه‌گذاری کشور:

استقبال سرمایه‌گذاران خارجی چشمگیر است

خبرگزاری فارس: مسئول امور استان‌های سازمان سرمایه‌گذاری کشور گفت: استقبال سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای دشمنان خوب و چشمگیر است و روند رو به رشدی دارد.

استقبال سرمایه‌گذاران خارجی چشمگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مریم فرجی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان یزد، تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان را بی‌تأثیر و بی‌نتیجه خواند و اظهار داشت: باید زمینه جذب بیشتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: این مهم تنها با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد شد.

فرجی، وضعیت سرمایه‌گذاری در استان یزد طی سال‌های اخیر را بسیار خوب و رو به رشد ارزیابی کرد و با قدردانی از تلاش‌های مسئولان و دست‌اندرکاران امر در این زمینه عنوان کرد: تحولات چشمگیری در این حوزه در یزد انجام شده و براساس ارزیابی عملکردها، این استان از نظر سرمایه مصوب در کشور دارای رتبه نهم است.

مسئول امور استان‌های سازمان سرمایه‌گذاری کشور با بیان اینکه باید در سطح ملی تلاش کنیم تا به وضعیت ایده‌آل در زمینه سرمایه‌گذاری دست یابیم، بر رفع موانع و چالش‌های فراروی سرمایه گذاری تأکید کرد و اظهار داشت: کشورمان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب سرمایه‌گذاری برخوردار است که باید شکوفا شود.

وی هم‌دلی بین دستگاه‌های اجرایی استان یزد برای سرمایه‌گذاری را خوب ارزیابی کرد و گفت: فضای جدیت، پشتکار و علاقه‌مندی در این زمینه حاکم و این امر نقطه قوت برای رونق و جذب سرمایه‌گذاری است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان یزد در سال آینده اظهار داشت: برگزاری این همایش، فرصت مناسبی است تا گام‌های اساسی‌تر در این بخش  برداشته شود.

علی‌اکبر اولیاء با بیان اینکه استان یزد از ظرفیت‌های کافی برای رشد سرمایه‌گذاری برخوردار است، افزود: باید ساز و کارهای لازم در این زمینه فراهم و وضع موجود به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی معرفی شود.

وی وجود بانک اطلاعاتی قوی در حوزه سرمایه‌گذاری را از نیازهای اساسی این بخش برشمرد و بر معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری تأکید کرد: سرمایه‌گذار خارجی باید آشنایی لازم از ظرفیت‌های موجود در این بخش را داشته باشد تا بتواند در کنار شریک داخلی به فعالیت بپردازد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در این نشست با بیان کرد: اقدامات و کارهای خوبی طی سال‌های اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری استان صورت گرفته و بستر لازم در این زمینه فراهم است.

مادعلی میر عنوان کرد: کشورهای مختلفی آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در استان یزد اعلام کرده‌اند و در این زمینه قراردادهایی امضاء شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه استخراج سنگ‌آهن و احداث کارخانه فولاد با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تفاهم‌نامه‌هایی به امضاء رسیده است و هم‌اینک هشت سرمایه‌گذار خارجی در استان در بخش‌های مختلف در حال فعالیت هستند و با دو سرمایه‌گذار نیز در زمینه نانولاستیک که صنعتی جدید و نوپاست، قرارداد منعقد شده است.

میر با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی، راهکار اساسی برای توسعه و رونق اقتصادی جامعه و ایجاد اشتغال است و می‌تواند به عنوان اهرمی برای توسعه و رشد اقتصادی به کار گرفته شود، افزود: سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند به اصلاح نظام مدیریت و تبادل تجربیات اقتصادی و بکارگیری فناوری نوین منجر شود.

دبیر ستاد سرمایه‌گذاری استان یزد تصریح کرد: هم‌چنین این امر، فعال شدن اقتصاد کشور، افزایش اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های خالی، افزایش کمی و کیفی محصولات، توسعه صادرات، بهبود شرایط زندگی مردم و شادابی اقتصادی جامعه را به همراه دارد.

وی بهبود روابط بین‌الملل، حضور در مبادلات بین‌المللی و ارتباط با بازارها و فرصت‌های جهانی و استفاده از امتیازات، تسهیلات و معافیت‌های بین‌المللی را از دیگر آثار مثبت سرمایه‌گذاری خارجی برشمرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول