اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

بودجه حفظ قرآن دانش‌آموزان؛ تیری در تاریکی

پرهیزگار: حفظ قرآن توسط هر فرد 10 میلیون ریال هزینه دارد

خبرگزاری فارس: یک استاد و داور بین‌المللی حفظ قرآن کریم، بودجه 480 میلیارد ریالی نهضت ملی حفظ قرآن کریم در آموزش و پرورش را تیری در تاریکی دانست و گفت: حفظ قرآن توسط هر فرد در طول ۳ سال حداقل 10 میلیون ریال هزینه دارد.

پرهیزگار: حفظ قرآن توسط هر فرد 10 میلیون ریال هزینه دارد

«شهریار پرهیزگار» استاد و داور نام‌آشنای حفظ قرآن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار آئین و اندیشه فارس با اشاره به اینکه سیاستگذاری، تهیه روش و اصول کار و طرح و برنامه‌ریزی لازمه نتیجه‌بخشی نهضت ملی حفظ قرآن کریم است در پاسخ به سوالی در رابطه با تناسب بودجه 48 میلیاردی وزارت آموزش و پرورش با تربیت 2 میلیون حافظ قرآن از بین دانش‌آموزان و فرهنگیان گفت: بودجه آموزش و پرورش در این رابطه ناکافی است.

وی با اشاره به اینکه حفظ ۳ ساله کل قرآن کریم را تجربه کرده و آن را مدت زمان مناسبی برای این کار می‌داند، گفت: بودجه‌ای که بناست در رابطه با اجرای این طرح به آموزش و پرورش داده شود با آنچه لازم است هزینه شود تناسبی ندارد.

*در حفظ ۳ ساله، هر فرد سالیانه حداقل 3 میلیون ریال هزینه دارد

پرهیزگار با خنده‌دار عنوان کردن سرانه 24 هزار تومان برای حفظ حتی بخشی از قرآن در طول یک سال گفت: در نگاهی به برخی از کشورهای عربی و هزینه‌کرد آنها در حفظ قرآن کریم در حفظ ۳ ساله به این نتیجه می‌رسیم که برای هر فرد حداقل 10 میلیون ریال هزینه لازم است.

این استاد حفظ قرآن کریم با اشاره به اینکه دانش‌آموزان از استعدادها و علایق متعددی در زمینه حفظ قرآن کریم برخوردارند، گفت: آموزش و پرورش در مدتی کمتر از ۳ سال قادر به تربیت حافظ کل قرآن نخواهد بود و بسیاری از دانش‌آموزان در دراز‌مدت قرآن را حفظ خواهند کرد و این بودجه در دراز مدت نیز اصلا کافی نیست.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول