اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راه و ترابری سیستان و بلوچستان خبر داد

نصب سرعت‌گیر مجازی در نقاط پرحادثه

خبرگزاری فارس: معاون راهداری اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان گفت: در تمامی نقاط پرحادثه محورهای سیستان و بلوچستان سرعت‌گیر مجازی نصب می‌شود.

نصب سرعت‌گیر مجازی در نقاط پرحادثه

ملک محمد راهواره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با تلاش تمامی مسئولان و راهداران راه و ترابری سیستان و بلوچستان، هم‌اکنون تمامی محورهای استان آماده مهمانان نوروزی هستند.

معاون راهداری راه و ترابری سیستان و بلوچستان بیان داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با نیروی انتظامی، مقرر شد در شش نقطه حساس و ویژه در سطح محورهای مواصلاتی استان، ایست بازرسی ایجاد شده و پلیس در آنجا مستقر شود.

وی تصریح کرد: این ایست بازرس‌‌ها در محورهای جون‌آباد ـ خاش، محدوده پاسگاه شهید نارویی در محور سفیدآبه، در منطقه تاسوکی در محور زاهدان- زابل، پاسگاه گشت در محور سراوان ـ خاش، ده پابید در محور زاهدان ـ خاش  و سه راهی ایرندگان در محور خاش ایرانشهر پیش‌بینی شده است.

معاون راهداری راه و ترابری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در نقاط پرحادثه استان بنا به تاکید استاندار سیستان و بلوچستان از بنرهای هشداردهنده استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت‌گیرهای مجازی به نسبت سرعت‌گیرهای واقعی‌ از نظر روانی نتیجه مطلوب‌تری دارد گفت: سرعت‌گیرهای مجازی حالت هشداردهنده و بازدارنده دارد و راننده در هنگام برخورد با آنها خود به خود از سرعت خودرو می‌کاهد و در پی آن از بروز هرگونه حادثه‌ای جلوگیری می‌شود که این همان نتیجه‌ای است که ما به دنبال آن هستیم.

وی از آمادگی پیمانکاران بخش خصوصی در مدت تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در بحث بحران با توجه به بارندگی‌های سیل‌آسای فصلی در استان، پیمانکاران بخش خصوصی نیز در نقاط حساس پیش‌بینی شده‌اند تا در صورت لازم به موقع امدادرسانی کنند.

راهواره از تجهیز تمامی راهدارخانه‌های محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون تمام راهدارخانه‌ها نیز آماده پذیرایی مسافران نوروزی هستند.

وی در ادامه از تشکیل پنج جلسه کارگروه دبیرخانه ایمنی راه‌ها در طول سال جاری خبر داد و گفت: این کارگروه‌ها با حضور نمایندگان دستگاه‌های امدادی استان از جمله اورژانس، هلال احمر، پلیس راه و سایر دستگاه‌های امداد جاده‌ای برگزار شده و مصوبات آنها نیز اجرایی شده است.

معاون راهداری اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان گفت: نکات لازم در زمینه برخورد مناسب با مسافران نوروزی در ایام تعطیلات به راهداران یادآوری شده و امیدواریم بیش از پیش و با خوش‌رویی از میهمانان نوروزی استقبال کنند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول