اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در اجتماع مردم البرز/1:

ملت ایران هیچ‌گاه از پیگیری آرمان‌های اسلام و انقلاب خسته نمی‌شود

خبرگزاری فارس: احمدی‌نژاد در جمع مردم البرز گفت:‌ ملت ایران هیچ‌گاه از پیگیری آرمان‌های اسلام و انقلاب خسته نمی‌شود.

ملت ایران هیچ‌گاه از پیگیری آرمان‌های اسلام و انقلاب خسته نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در ضمن انجام چهارمین سفر استانی به استان البرز در جمع پرشور و هزاران نفری مردم شهرستان کرج مرکز این استان حضور یافت و طی سخنانی اظهار داشت: استان البرز و شهرستان کرج یک مجموعه یگانه و نمونه است، بهار جاری در سرزمین ایران سرشار از همبستگی، عشق و محبت است.

رئیس جمهور گفت: ‌خوش‌بختانه ملت ایران به ‌ویژه مردم استان البرز مردمانی مهربان، ‌با عشق، ‌دارای ایمان‌های مستحکم، اراده‌های قوی، همت‌های بلند و اندیشه‌های والا هستند، استانی که به درستی و زیبایی البرز نامیده می‌شود که یادآور شکوه و عظمت ملت ایران است.

احمدی‌نژاد با تقدیر از حضور مردم کرج در مراسم استقبال گفت: از اینکه می‌بینم مردم استان البرز و کرج پویا، فعال و سرشار از شور و نشاط هستند به خود می‌بالم.

وی افزود: به دلیل سردی هوا مردد بودیم که این سفر انجام شود و یا به تعویق بیافتد ولی به دلیل وعده‌ای که با مردم داشتیم بر وعده خود پایبند بودیم و به شوق دیدار مردم البرز و با وجود سردی هوا این سفر انجام شد.

رئیس جمهور با طرح این سؤال که آیا ملت ایران از پایبندی بر آرمان‌های انقلاب خسته‌ شده‌اند یا نه، گفت:‌ به طور قطع این ملت تمام مشکلات و سختی‌ها را تحمل کرده و هیچ‌گاه از پیگیری‌ آرمان‌های انقلاب و اسلام و ایستادگی در برابر دشمنان خسته نخواهد شد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان درادامه به سنت نوروز اشاره کرد و گفت‌:‌ نوروز ریشه در توحید، ریشه در آسمان، ریشه در فطرت الهی انسان‌ها و ریشه در مهر و محبت و عدالت دارد.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: ‌نوروز یک جشن انسانی و همه سنت‌ها و آیین‌‌های آن سرشار از پاکی، توحید و محبت است، هر سال نو شدن و آغاز یک تلاش جدید و سرشار از اراده و همت ثمره نوروز است.

رئیس جمهور گفت:‌ بدون تردید پایه‌گذاری نوروز از الهامات الهی بوده است و خدا را سپاسگزاریم که جوانان ما آگاهانه و آزادانه نوروز را جشن جهانی اعلام کردند و از همه ملت‌ها خواسته است که نوروز را همراه ایرانیان جشن بگیرند.

وی نکته کلیدی نوروز را زنده شدن و امید آفریدن دانست و گفت: خدای متعال انسان را برای زندگی متعال و سعادتمند و بسیار عزیز خلق کرده است، خدا انسانها را برای جرم‌ها، جنایت‌ها، ‌تحقیرها و ... خلق نکرده است.

وی ادامه داد: خدا انسان را عزیز خلق کرده و می‌خواهد در اوج کرامت زندگی کند اما این زندگی هنوز محقق نشده، سالهاست که انسانها به ویژه پیامبران و ائمه تلاش کرده‌اند اما این زندگی الهی و آرمانی به خاطر خودخواهی‌ها، ‌زورگویی‌ها و ظلم قدرت‌ها محقق نشده است، اما وعده الهی برای تحقق این زندگی محقق می‌شود و نوروز نوید دهنده امید تازه به زندگی سعادتمند است.

احمدی‌نژاد گفت: ما در انتظار نوروزی که حقیقت عدالت و حقیقت انسانیت شکوفا شود هستیم و تحقق چنین آرزوی توسط همه پیامبران وعده داده شده است و توسط انسانی آسمانی از جنس پیامبران و فرزند فاطمه زهرا، امام عصر(عج) محقق می‌شود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف دولت اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت استقرار عدالت است، عدالت پایه سعادت جامعه انسانی است.

وی افزود: آرامش و کمال انسان و آزادی و همه ارزش‌های الهی و انسانی در سایه عدالت محقق می‌شود، اگر عدالت نباشد استعدادها می‌میرد و شکوفا نمی‌شود، عدالت در عرصه‌های گوناگون باید از سوی دولت محقق شود.

رئیس جمهور افزود: فرصت پیشرفت و آموزش و پیگیری زندگی اجتماعی باید برای همه فراهم باشد و دولت وظیفه دارد زندگی سرافراز و همراه با امنیت و آرامش برای مردم فراهم کند.

وی تأکید کرد: بعد از دعوت به توحید مهم‌ترین وظیفه انبیاء استقرار عدالت بود و به همین دلیل امام عصر(عج) به نام امام عدالت‌گستر نامیده می‌شود و وقتی که ظهور کند اولین اقدامش بسط و توسعه عدالت است، مسئولیت همگانی برای استقرار عدالت از جمله وظایف اصلی دولت است که این وظیفه سنگین‌ترین وظیفه دولتمردان است.

رئیس جمهور گفت: ‌ممکن است مسئولی کاری انجام دهد که عکس‌العمل منفی از سوی کسی نباشد اما آن عملی که در راه تحقق عدالت باشد مخالفین بسیار خواهد داشت و از ابتدای تاریخ به امروز وضع جهان به گونه‌ای است که هر کس برای عدالت بپا خواست، زورگویان و مفت‌خوران برای شکست او و جلوگیری از اجرای عدالت ایستادگی کردند.

وی تأکید کرد: از ابتدای تاریخ مفت‌خور‌ها، گردن‌کلفت‌ها و افرادی که بدون تلاش می‌خواهند بیش از دیگران و نامحدود از ثروت‌ها استفاده کنند در برابر افراد عدالت‌خواه صف‌آرایی کردند.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی در بهمن 57 گفت: امام ما همان اول تاکید کردند که در صحنه جهانی باید عدالت حاکم شود و چند کشور زورگو نباید مالک جهان باشند.

رئیس جمهور ادامه داد: همه مستکبران و دزدهای بین‌المللی در برابر ملت ایران و امام ملت ایران قد علم کردند و زشت‌ترین و سخیف‌ترین جنگ دو قرن اخیر را به ملت ما به خاطر تلاش برای عدالت‌گستری تحمیل کردند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه زورگویان عدالت را مانعی برای خود می‌دانند، گفت: ‌آنها به بهانه‌ها و تهمت‌ها و جوسازی‌های مختلف جلوی اجرای عدالت از سوی ملت ایران را بگیرند.

وی خطاب به ملت ایران گفت:‌ بار دیگر با مردم ایران تجدید میثاق می‌کنم که در کنار شما و همراه شما تا نفس در بدن دارم علی‌رغم همه فشارهای جهانی و زورگویی‌ها برای استقرار عدالت مبارزه کرده و در کنار ملت ایران می‌ایستم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول