اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حکم مشروع بودن قتل شیعیان عربستان توسط القاعده صادر شد

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران ارشد سعودی سازمان القاعده، قتل شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز مناطق شرقی عربستان از جمله القطیف و غارت اموال آنها را مشروع اعلام کرد.

حکم مشروع بودن قتل شیعیان عربستان توسط القاعده صادر شد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری التغییر، "سعید الشهری"، از رهبران و فرماندهان سعودی القاعده در عربستان در پیامی صوتی با ادعای ارتباط تظاهرات‌کنندگان مناطق شرقی عربستان از جمله منطقه القطیف با ایران، تاکید کرد: هدف این تظاهرات‌ها مشغول کردن آل‌سعود به مسائل داخلی است.

این فرمانده ارشد سعودی القاعده در ادامه افزود: اعتراض‌ها از منطقه الشرقیه در شرق عربستان در حال گسترش به حجاز و جنوب است.

الشهری با انتقاد از سکوت "علمای پادشاه" سعودی درباره حوادث جاری در القطیف گفت: "حکم این تظاهرات‌کنندگان قطیفی قتل است و اموال آنها برای مسلمانان غنیمت به شمار می‌آید.

این فرمانده القاعده در ادامه خواستار مصادره دارایی‌های شیعیان عربستان شد و گفت که آنها دارای اموال و دارایی‌های بسیاری هستند که همه را برای اجرای طرح‌های شیعی خود مورد استفاده قرار می‌دهند، به همین دلیل باید این اموال از آنها گرفته شده و برای منافع مسلمانان صرف شود.

الشهری درباره خطرات شیعیان برای اهل سنت عربستان خطاب به آنها گفت: موضوع از آنچه تصور می‌کنید، بسیار خطرناکتر است، شیعیان بر پایه تکفیر و حلال دانستن ریختن خون اهل سنت این همه اموال و دارایی‌ها را به دست آورده‌اند.

این نخستین بار است، سازمان القاعده به صورت علنی و آشکار علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز مناطق شرقی عربستان و منطقه القطیف موضع‌گیری می‌کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول