اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان ‌و بلوچستان خبر داد

شناسایی 5 هزار خانوار تمکن مالی طرح خودانصرافی یارانه‌ها در سیستان‌ و بلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اسامی بیش از 5 هزار خانوار دارای تمکن مالی در سیستان و بلوچستان از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها شناسایی شده است.

شناسایی 5 هزار خانوار تمکن مالی طرح خودانصرافی یارانه‌ها در سیستان‌ و بلوچستان

رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: اسامی خانوارهای دارای تمکن مالی به منظور شرکت در طرح خود انصرافی از دریافت یارانه‌های نقدی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به استان‌ها اعلام شده است.

وی بیان داشت: در راستای اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و پیرو گفته ریاست جمهوری مبنی بر حمایت بیشتر از خانوارهای کم درآمد در باز توزیع درآمدهای حاصله از هدفمندسازی یارانه‌ها و به منظور افزایش سهم طبقات با درآمدهای پایین از یارانه‌ها، بهبود و بهره‌مندی از رفاه اجتماعی خانوارهای کم درآمد و محروم جامعه، اسامی بیش از 5 هزار خانوار دارای تمکن مالی در استان در دو مرحله از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها شناسایی تا به منظور تشویق و ترغیب این افراد برای خود انصرافی از دریافت یارانه نقدی، فرم‌های مربوطه از سوی فرمانداری‌ها در اختیار آنان قرار گیرد.                                                                                   

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: دستور‌العمل فوق به فرمانداران سراسر استان نیز به منظور برنامه‌ریزی برای اجرایی کردن دستورالعمل یاد شده و اتخاذ تمهیدات لازم برای دسترسی آسان به تمامی مراجعان از طریق برگزاری همایش‌ها، جلسات و اجتماعات مردمی در سطح شهرستان و دعوت از افراد دارای تمکن مالی به خود انصرافی از دریافت یارانه‌های نقدی ابلاغ شده‌ است.                                                                                 

شیخ‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر به صورت مساوی یارانه به همه گروه‌ها پرداخت می‌شود. 

وی گفت: طبق ماده 8 قانون، یارانه‌ها باید متناسب با درآمد پرداخت شود ولی این امر هنوز عملیاتی نشده چون مبنا خود اظهاری بوده است هنوز فرآیند شناسایی و طیف‌بندی دهک‌ها به جمع‌بندی مشخصی نرسیده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت: سه مدل از سوی دولت برای انصراف از دریافت یارانه مطرح شده است که عبارتند از؛ انصراف از 100 درصد مبلغ یارانه‌ها، انصراف از مرحله دوم و انصراف از 50 درصد کل یارانه.           

شیخ‌زاده افزود: این سه مدل از سوی دولت به پر درآمدها ارائه می‌شود تا به طور داوطلبانه یکی از آنها را انتخاب کنند.

وی عنوان داشت: این افراد می‌توانند هیچ یک از این روش‌ها را قبول نکنند و خواستار ادامه دریافت یارانه باشند.                                                                                                                             

وی گفت: خانوارهای با درآمد بالای 3 میلیون تومان در ماه که جزو خانوارهای پر درآمد محسوب می‌شوند می‌توانند خود داوطلب شوند هر چند اسم آنها در فراخوان نیامده باشد چون این لیست بر مبنای خود اظهاری اولیه تنظیم شده است.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول