اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات مردم عربستان در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی به دانشجویان

خبرگزاری فارس: شهروندان سعودی در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی به دانشجویان دختر در دانشگاه شهر ابها، در این شهر به تظاهرات پرداختند.

تظاهرات مردم عربستان در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی به دانشجویان

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "پرس تی وی"، مردم عربستان در شهر "ابها" در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی به دختران دانشجو در دانشگاه ملک خالد به تظاهرات پرداختند.

حدود هشت هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه چهارشنبه گذشته در اعتراض به تصمیم دانشگاه برای حذف نظافتچی های دانشگاه به بهانه بی توجهی به نظافت دانشگاه تظاهرات کردند.

درپی این تظاهرات نیروهای امنیتی وابسته به پلیس و هیأت امر به معروف و نهی از منکر با باتوم به دانشجویان دختر حمله کرده و آنان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد 53 دانشجوی دختر مجروح شدند.

به نوشته روزنامه الوطن عربستان، 8 تیم پزشکی پس از این حادثه به دانشگاه رفته و 22 تن از دانشجویان را به بیمارستان منتقل کردند؛ و 31 دانشجو نیز در محل حادثه درمان شدند.

روزنامه "سبق" نیز به نقل از خانواده این دانشجویان تأکید کرد، مردان و نیروهای امنیتی بدون اطلاع قبلی درحالیکه دانشجویان حجاب نداشتند، وارد این دانشگاه دخترانه شده، و به آنان حمله کردند.

گروهی از معترضان عربستانی با ایجاد صفحه ای در شبکه های اجتماعی، خواستار برکناری "عبدالله الراشد" مدیر این دانشگاه شدند.

برخی منابع عربستانی نیز برخلاف تأکید وزارت بهداشت، اعلام کرده اند که در جریان حمله به این دانشگاه، یک دانشجوی دختر کشته شده است.

به گفته این منابع شهر "ابها" در عربستان، از چهارشنبه گذشته همچنان ناآرام است. و موجی از خشم مردم این شهر و عشایر را فرا گرفته، و سران قبایل این دختر دانشجو، خواستار قصاص عاملان قتل وی شده اند.

همچنین در پی این حادثه خشونت بار، 30 تن از اساتید دانشگاه ابها استعفا کردند.

 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول